به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد عصرچهارشنبه در گردهمایی بزرگ مدیران و فعالان گردشگری استان قم در سالن همایش سینما ونوس قم اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران خارجی در کشورمان برای فراهم سازی زیرساخت های صنعت گردشگری ضروری است.
وی افزود: با ارائه تسهیلات و معرفی اماکن گردشگری و تاریخی کشور به خارجیان باید از فرصت حضور گردشگران و سرمایه گذاران خارجی بهره برد.
وی با بیان این که از طرح های نیمه تمام گردشگری در استان قم حمایت می شود گفت: طرح هایی که دارای حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی باشند می توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: استان قم با وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و ویژگی های طبیعی و کویری دارای ظرفیت‌ های خوبی در زمینه گردشگری است که باید زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری را در این استان فراهم ساخت.
وی با اشاره به این که روابط خارجی با گردشگری ارتباط دارد گفت: صنعت گردشگری با روابط بین الملل گره خورده است که امیدواریم بتوانیم در عرصه بین المللی با توسعه گردشگری رتبه خوبی کسب کنیم.
وی اضافه کرد: برای رفت و آمدگردشگران 190 کشور، افراد می توانند در فرودگاه ‌های کشور روادید سه ماهه ایران را دریافت کنند و به این کشور سفر کنند.
رحمانی موحد با بیان این که در برنامه ششم به صنعت گردشگری توجه ویژه ای شده است گفت: در این برنامه احکامی برای توسعه زیرساخت های گردشگری صورت گرفته است که با اجرای آن به موفقیت در حوزه گردشگری دست خواهیم یافت.
وی بیان داشت: برای توسعه زیرساخت های گردشگری نیاز به برنامه 20 ساله است که با فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و سرمایه ‌گذاری‌ های کوچک و کلان می توانیم جایگاه گردشگری را ارتقا بخشیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این که باید مدیریت خوبی در این حوزه ایجاد شود گفت: با در نظر گرفتن بعد اقتصادی صنعت گردشگری می توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر 84 درصد گردشگران خارجی ایران از کشورهای همسایه است که باید با مدیریت و ارائه خدمات مطلوب به این افراد زمان ماندگاری این افراد را افزایش دهیم.
وی با بیان این که استان قم در ماندگاری گردشگران می تواند برنامه ریزی کند گفت: باید زمینه ای را فراهم کرد تا گردشگران به جای عبور از این شهر ساعت های ماندگاری را افزایش دهند تا زمینه اشتغال و درآمدزایی برای این استان فراهم شود.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.