به گزارش ایرنا، احد جمالی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد صندوق اضافه شده تنها یک صندوق درمناطق روستایی و 56 صندوق دیگر درشهرها مستقر هستند، افزود: تعداد صندوق های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نیز 721 صندوق است.
وی همچنین تعداد شعبه های ثابت اخذ رای در استان را 530 شعبه و سیار را 28 مورد ذکر کرد، و افزود: تعداد تعداد بازرسان و سر بازرسان وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری درقم 720 و برای انتخابات شوراها 300 تن است.
این مسئول همچنین تعداد ناظران و سر ناظران انتخابات شوراها را یکهزار و 500تن بر شمرد، و افزود: تعداد ناظران و سر ناظران شورای نگهبان که فقط برای انتخابات ریاست جمهوری است، نیز 2 هزار تن می باشد.
جمالی با اشاره به آماده باش پنج هزار نیروی انتظامی برای تامین امنیت انتخابات درقم افزود: از این تعداد 2هزار نیرو در سطح استان و 2 هزار تن درشعبات اخذ رای مستقر هستند، و یکهزار نیروی مابقی نیز مربوط به نیروهای بسیجی است که در بحث برقرار نظم مشارکت دارند.

**19 هزار و 552 رای اولی
وی با بیان اینکه درمجموع بیش از20 هزار تن به صورت مستقیم دربرگزاری انتخابات مشارکت دارند، افزود: تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در قم، 782 هزار و 974 تن است که 19 هزار و 552 تن آنها رای اولی هستند و برای نخستین بار امکان حضور در انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت خود را پیدا می کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون 530 تن در عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم نامزد هستند، افزود: در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال 92 ، یکهزار و 300 تن ثبت نام کردند، که از این تعداد 429 تن شهری و 872 تن نیز روستایی بودند.

** 126 زن نامزد انتخابات شوراها
جمالی همچنین 126 تن از داوطلبان نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای قم را از بانوان دانست، و افزود: از این تعداد 39 تن در شهر و 87 تن نیز در روستاها به فعالیت های تبلیغات انتخاباتی مشغول هستند.
وی همچنین تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم را یکهزار و 583 تن ذکر کرد، و افزود: این آمار نسبت به دوره چهارم 22 درصد رشد داشته و 689 تن از داوطلبان از شهرها و 849 تن نیز از روستاها بودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مصادیق تخلف در نحوه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: ابعاد بنرهای تبلیغاتی نامزدها و همچنین محل نصب آنها مخالف آیین نامه و ضوابط تعیین شده است، که البته این موضوع تنها مختص قم نیست، بلکه در شهرهای دیگر از جمله تهران نیز این موارد تخلف وجود دارد، که به خاطر شور و نشاط انتخاباتی در مورد آنها اغماض صورت گرفت.
وی هر گونه سیاه نمایی علیه نامزدهای انتخابات را نیز اقدامی مغایر با قانون عنوان کرد، و افزود: کارمندان و کارکنان دولت به هیچ عنوان حق ندارند، با استفاده از امکانات دولتی برای نامزدی تبلیغ و یا نامزدی دیگر را تخریب کنند، و در صورت مشاهده نیز با آنان برخورد قانونی می شود.
جمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ستاد انتخاباتی قم از حدود چهار ماه پیش تشکیل، و تاکنون ده ها جلسه کمیته های زیر مجموعه آن برگزار شده است، افزود: قم به عنوان شاخص ترین حوزه انتخابیه کشور در برگزاری بی عیب و نقص انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند 94 شناخته شده است و درانتخابات روز جمعه آینده نیز باید جزو بهترین برگزار کنندگان باشد.
وی همچنین بر آمادگی کامل مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این استان تاکید کرد.
7403 / 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.