به گزارش ایرنا، مرضیه احمدی طلبه سطح 2 جامعه الزهرا(س) در گفت وگو با ایرنا با اشاره به این که مشارکت حداکثری مصونیت و اقتدار برای کشور ایجاد می‌کند گفت: حضور مردم در انتخابات زمینه دست‌اندازی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را کم می ‌کند.
وی افزود: حضور پرشور و نشاط مردم در پای صندوق های رای، نه تنها سرنوشت کشورمان را رقم می زند بلکه در عرصه جهانی اقتدار نظام را بیش از پیش افزایش می دهد.
احمدی با تاکید بر این که حضور مردم در انتخابات اراده و وحدت یک ملت را به نمایش می گذارد گفت: مردم با شرکت در انتخابات نشان می دهند که با هر سلیقه و تفکری وحدت دارند.
وی ادامه داد: حضور در صحنه انتخابات مشارکت عمومی و همبستگی ملی را برای ناامید سازی دشمنان نظام را علنی می کند.
زهرا رسولی طلبه مدرسه علمیه آمنه با بیان این که باید بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در خصوص حضور پرشور در پای صندوق های رای را مورداهتمام قرار دهیم گفت: رهبری انتخابات را یک وظیفه ملی دانسته اند و در سخنرانی های مختلف به اهمیت آن پرداخته اند.
وی بیان داشت: معظم له انتخابات را مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور مطرح کرده اند که همه با شرکت در آن می توانند در آینده کشور سهیم باشند.
وی با اشاره به این که حضور پرشکوه مردم در پای صندوق ‌های رأی، حماسه‌ ای سیاسی را می آفریند گفت: دشمنان نظام با ایجاد تحریم های مختلف علیه کشورمان درصدد بوده اند تا از وحدت و همبستگی ملت ما کم کنند این در حالی است که مردم همیشه تابع رهبری بوده و ایستادگی کرده اند.
رسولی ادامه داد: این انتخابات به دشمنان نشان می دهد که نمی توانند با توطئه های خویش ما را نسبت به آینده کشورمان بی تفاوت کنند و تبلیغات آنان در فضاهای مجازی وقت تلف کردن است.
وی به رشادت های شهدا و امام راحل برای تثیبت نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دستاوردها و استقلال کشورمان را مدیون خون پاک شهدا و رهبری امام راحل هستیم از این رو باید با حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی مشت کوبنده ای بر دهان استعمارگران بزنیم.
رسولی با تاکید بر این که نباید نسبت به انتخاب رئیس جمهوری کشورمان بی مسئولیت باشیم گفت: هر کسی می تواند با شاخصه هایی که رهبری و یا مراجع و علما در خصوص فرد اصلح بیان کرده اند به وظیفه خود عمل کند.
وی ابراز داشت: انتخاب شخص اصلح باید با توجه به سوابق کاری، علمی و دینی و اعتقادات او و برنامه های علمی و اجرایی که ارائه می کند صورت بگیرد و در جایی که تردید وجود دارد از افراد صاحب دانش اطلاعات کسب کرد.
مریم حسین نژاد از بانوان طلبه مدرسه فاطمه معصومه(س) با بیان این که مردم پشتیبان نظام هستند گفت: باید از نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف دفاع کرد از این رو حضور در انتخابات پیشتیبانی از اقتدار نظام در سطح جهانی است.
وی بیان داشت: در آستانه انتخابات شاهد هجمه تبلیغات دشمنان برای دلسرد سازی مردم هستیم که باید با حضور حداکثری به آنان نشان دهیم که توطئه های آنان بی اثر است و مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی از نظام دفاع می کنند.
وی با پرداختن به این موضوع که شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یک وظیفه شرعی است گفت: حضور در پای صندوق های رای نه تنها یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است از این رو نقش مردم در انتخابات تاثیر گذار است.
وی افزود: همه‏ انسان ‏ها حق انتخاب و حق تعیین سرنوشت کشورشان را دارند تا آزادانه رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنند و او را در اجرای برنامه ها و طرح ها همراهی کنند.
مهناز آزادی دانشجوی دانشگاه قم با اشاره به این که شرکت مردم در انتخابات بازتاب سیاسی دارد گفت: حضور حداکثری در پای صندوق های رای ضمن تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تهدیدات دشمنان در عرصه های مختلف را کمرنگ خواهد کرد چرا که ایستادگی و همبستگی مردم ایران در انتخابات به نمایش در می آید.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری باید انتخاب شود که با قدرت در مقابل دسیسه های دشمن ایستادگی کند و استقلال نظام را با کاهش واردات در حوزه های مختلف حفظ کند.
دانشجوی دانشگاه قم تصریح کرد: اگر مردم درانتخابات حضور گسترده ای نداشته باشند باعث می شود تا با عوامل نفوذی و سیاستمداران غربی از این فرصت استفاده کنند وافکار خویش را برای کمرنگ کردن اعتقادات مردم استفاده کنند.
وی با تاکید بر این که انتخابات زیاده گویی های دشمنان را نابود می سازد گفت: حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها دشمنان را ناامید می کند بلکه وفاداری و پشتیبانی مردم را از ولایت فقیه و نظام را در عرصه بین المللی نمایان می سازد.
مریم حاج حسینی از دیگر دانشجویان قمی نیز به ویژگی های برگزاری انتخابات سالم اشاره کرد و گفت: مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی در این انتخابات شرکت می کنند از این رو باید زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود.
وی ا اشاره به ویژگی های رئیس جمهور اصلح گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شاخصه های مختلفی از جمله اقتدار در مقابل دشمنان، تدبیر، قانون مدار، دشمن شناس، ساده زیست و سایر خصوصیات اخلاقی و رفتاری را بیان کرده اند که باید در انتخاب فرد اصلح مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: اگر رئیس جمهوری مدبر باشد می توان با اجرای برنامه هایی مطابق با سیاست ها و قوانین کشورمان از حق و حقوق مردم در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دفاع کند.
محدثه سالاریی دانشجوی دانشگاه پیام نور قم نیز در گفت وگو با ایرنا با بیان این که انتخابات نشانه بارز از وجود مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است گفت: در جامعه اسلامی مردم با شرکت در انتخابات می توانند به صورت مستقیم در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی ضروری است در روزهای باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات، مردم نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح در دو انتخاب شوراها و ریاست جمهوری اهتمام داشته و با حضور در پای صندوق های رای برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی به ثبت برسانند.
وی با اشاره به این که تحقق اهداف نظام و پیشبرد کشور در تمامی حوزه ‌ها در گرو انتخاب رئیس جمهوری شایسته است گفت: نقش مردم در انتخاب رئیس جمهوری که بتواند مطابق با معیارهای اسلامی و رعایت قوانین، کشور را مدیریت کند بدیهی است.
وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مراجع تقلید نسبت به حضور گسترده مردم در پای صندوق های تاکید فرموده اند، می توانیم نتیجه بگیریم که حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است و به امید خدا روز 29 اردیبهشت ماه شاهد رقم خوردن حضور حداکثری مردم خواهیم بود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار می شود.
8138/ 6133/ گزارش: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.