به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس ، انقلاب اسلامی با اندیشه های انقلابی را پیشتاز مهدویت در دنیا دانست و افزود: ایرانی ها به استناد روایات متعدد در زمینه سازی ظهور پیشتاز است و باید این روحیه انتظار در ابعاد مختلف در جامعه، سبک زندگی و انتخابات به نمایش گذاشته شود.
وی اظهار داشت: کسانی باید در این مملکت حکومت کنند که پیرو اندیشه مهدویت انقلابی، دولتی چابک و انقلابی باشد.
وی با تاکید بر اینکه انتظاری که موجب عصبانیت آمریکا نباشد انتظار واقعی فرج نیست ادامه داد: دشمنان اسلام از مهدویت انقلابی هراسانند و به دلیل اینکه ایران اسلامی پرچم دار مهدویت انقلابی در دنیاست است بیشترین دشمنی دشمنان اسلام واقعی با ایران است.
پورسیدآقایی با اشاره به اندیشه انتظار در مکتب تشیع گفت: اعتقاد شیعه این است که بهترین اعمال و بهترین جهاد انتظار فرج امام عصر(عج) است و انتظار فرج نشاط آفرین و موجب پویایی در جامعه است.
وی با بیان اینکه انتظار فرج بدون عمل، انتظار فرج واقعی نیست گفت: انتظار فرج معرفتی است که علاوه بر احساس باید با عمل و اقدام همراه باشد و اگر انتظار فرج با عمل همراه نبود حقیقت انتظار محقق نشده است.
پورسید آقایی اجتناب از گناه و اخلاق نیکو را از جمله ویژگی های منتظران واقعی امام زمان(عج) دانست و خاطر نشان کرد: انتظار واقعی امام زمان(عج) انتظاری است با تفکرات انقلابی و چنین اعتقادی موجب عصبانیت دشمنان اسلام و آمریکا و صهیونیست ها است
پور سید آقایی با اشاره به برگزاری سیزدهمین همایش دکترین مهدویت در قم گفت: در این همایش بین الملی 74مهمان خارجی از 31 کشور جهان حضور داشتند که در این همایش 2 روزه از میان 200 مقاله ارائه شده به دبیرخانه 90 مقاله فرصت طرح در کمیسیون مختلف این همایش را پبدا کردند.
وی با اشاره به حضور دانشمندان مسیحی و یهودی در این همایش ادامه داد: تمام دانشمندان و علمای شرکت کننده در این همایش از ایام مختلف بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که آینده جهان سراسر نور و سرشار از عدالت بوده و ظهور منجی موجب برقراری قسط و از بین رفتن باطل در دنیا است.
وی با اشاره به برنامه های این همایش ادامه داد: رونمایی از 27 اثر مهدوی، تقدیر از مهدی یاران در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و نیز تجلیل از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به عنوان یکی از برجسته ترین شخصیت های جهان تشیع که خدمت بسیاری به شیعه انجام داده از جمله برنامه های این همایش است.
همایش بین الملی دکترین مهدویت روز گذشته در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم آغاز و امروز به کار خود پایان داد.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.