به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: در شرایط بسیار حساس مقطع کنونی بین الملل که همگان نظاره گر چگونگی میزان مشارکت مردم در انتخابات هستند، تلاش برای حضور حداکثری جامعه در این عرصه مهم و سرنوشت ساز ضروری است.
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خواص و نخبگان اقتصادی در این زمینه که به همه مسائل و اقدام های ریز و درشت و انجام شده در دولت یازدهم آشنایی کامل دارند، افزود: کلیه دستاوردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید که در جهت بهبود اوضاع و ایجاد اطمینان خاطر و آرامش در جامعه تاثیر زیادی داشته باید تبیین شود.
وی آگاه نمودن مردم از وعده و عیدهای عوام فریبانه که هیچ نقشی در جهت بهبود شرایط کشور ندارد را یک وظیفه و تکلیف ملی ذکر کرد، و گفت: مردم باید به آن درجه از آگاهی برسند که میزان درستی و واقعیت مطالب مطرح شده در تبلیغات انتخاباتی نامزدها را به خوبی درک کنند.
صادقی گفت: ملت ایران همان گونه که تاکنون با انتخاب بسیار دقیق، حضور آگاهانه خود را ثابت کردند، در این دوره از انتخابات نیز قطعا دقت لازم را خواهند داشت.
وی افزود: مردم با تحلیل های ساده و روان خود پیرامون مسائل مختلف کشور بعضا نکته هایی را مطرح می کنند، که حتی مسئولان نیز به آنها توجهی نداشتند، از این رو همین مباحثی که در کوچه و خیابان گفته می شود، به انتخاب درست آنها کمک زیادی می کند.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی متوجه بانک ها است، افزود: برغم آنکه بانک ها ضوابط و محدودیت های خاص خود را دارند ولی نوع نگاه و نگرش مدیران بانک ها بسیار می تواند به حل مشکل کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه بانک ها باید مشکل واحدهای تولید را جزو مشکلات خود بدانند، افزود: اگر می خواهیم ابلاغیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را عملی کنیم، تنها راه آن این است که در این مشارکت ملی حاضر شده و نقش ایفا کنیم، و به طور حتم نقش بانک ها به عنوان مجموعه هایی که مسئولیت تامین منابع و تسهیلات را انجام می دهند، نیز بسیار مهم است.
صادقی با تاکید بر ضرورت احصاء راهکارهای مناسب برای حل معضل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی استان، افزود: بانک ها باید موظف باشند در ازای تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی می دهند، تا پایان کار این واحدها را همراهی کنند، و همچنین در صورت پرداخت بدهی واحدهای تولیدی به بانک ها، اگر مبلغی را نیز به عنوان معوقه و دیرکرد باید پرداخت کنند، بخشوده شود.
صادقی همچنین تصریح کرد: چک هایی که معمولا مشتریان نزد واحدهای تولیدی دارند باید در قالب خرید دین تسهیلات از سوی بانک ها پذیرفته شود تا این واحدها مجبور نشوند در بازار خارج از روال منطقی اقدام کنند.
وی افزود: بانک ها باید نسبت به واحدهای بزرگ که قابلیت خرید کالا دارند نیز مساعدت لازم را برای تحقق این امر انجام دهند.
استاندار قم همچنین با اشاره به گشایش ایجاد شده برای فضای کسب و کار پس از انعقاد قرار داد برجام میان ایران و کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: خوشبختانه به لطف این حرکت صورت گرفته در دولت تدبیر و امید چرخ کارخانه ها و صنایع شروع به چرخیدن نموده است، و این موضوع مهمی است که می تواند تضمین کننده امنیت فکری و سرمایه گذاری در کشور باشد.
صادقی همچنین با اشاره به افزایش فعالیت واحدهای تولیدی استان نسبت به دولت گذشته گفت: افزایش 19.5 درصدی مصرف برق در استان طی سال 95 گواه این واقعیت است.
استاندار قم همچنین با تاکید بر رفع مشکل بدهی مالیاتی همه واحدهای صنعتی این استان افزود: در حال حاضر هیچ یک از واحدها مشکلی از نظر مالیات ندارند و دولت به صورت جدی اهتمام دارد، تا در چار چوب منطقی و فراتر از نگاه منعطفی که نسبت به رفع مشکلات است، از همه واحدهایی که در راستای رشد و رونق تولید قدم بر می دارند حمایت های لازم را انجام دهد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.