به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم و جمعی دیگر از اعضای مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و زنان افزود: خدمت در دستگاه قضایی بسیار مهم و حساس است و اقدامات فرهنگی باید روز به روز افزایش پیدا کند.
وی اقدام های فرهنگی دستگاه قضایی کشور را بسیار خوب و مناسب توصیف کرد و ادامه داد: باید در مسائل فرهنگی به گونه ای عمل کنیم که افراد جامعه به خصوص جوانان از سیره و روش اهل بیت(ع) جدا نشوند.
تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) جوانان را سرمایه اصلی نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: باید مسئولین از جوانان به عنوان سرمایه های نظام اسلامی در جهت توسعه، پیشرفت و ارتقای اخلاقی، معنوی و مادی جامعه استفاده کنند.

** مشاور ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این دیدار گفت: باید از ظرفیت رهبران دینی درباره احقاق حقوق کودکان استفاده شود و این ظرفیت عظیمی که در شهر قم وجود دارد می تواند تکیه گاه و پشتوانه ای بزرگ برای این مسئله شود.
منصور مقاره عابد، ادامه داد: وزارت دادگستری متولی جمع آوری اطلاعات درباره حقوق کودکان است و در این راستا برای کودکان بی سرپرست، بد سرپرست، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل اقداماتی در حال انجام است.
وی اظهار داشت: خانواده ها در راستای رسیدن به اهداف مهمی همچون حقوق کودکان در جامعه، نقش بسیار مهم و حیاتی دارند و باید برای دست یابی به این اهداف، وارد میدان شوند.
مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره در حین طلاق برای مراجعین و همچنین فعالیت های قرآنی و معارفی برای کارمندان قوه قضاییه و برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان این نهاد از جمله فعالیت های معاونت فرهنگی قوه قضائیه است.

**معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم نیز در این دیدار آگاهی را لازمه پیشگیری از وقوع معضل های اجتماعی دانست و گفت: درگذشته به دلایل مختلف به بحث پیشگیری و آسیب های اجتماعی توجهی نمی شد، ولی در زمان فعلی با برنامه ریزی هایی که در سطح کلان صورت گرفته است، اقدام علمی و عملی درعرصه آسیب های اجتماعی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حال انجام است.
حجت الاسلام مجید یزدی اظهار داشت: متأسفانه بعضی افراد به جای پیشگیری از جرمی، به دلیل آگاهی نداشتن برای جلو گیری از جرم و فساد، از روی نا آگاهی اقدام به عمی می زنند که موجب بدتر شدن شرایط می کند که باید با اقدام های فرهنگی از اینگونه جرم ها جلوگیری کرد.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.