به گزارش ایرنا، مدیر حوزه های علمیه کشور در این آیین خانواده را بزرگترین بنای اسلامی، الهی و انسانی دانست و گفت: در دنیای غرب، مسیری پیموده شده که بنای خانواده سست شده و این در حالی است که خانواده از نظر ملی، دینی و اسلامی در ایران دارای ارزش بسیار والایی است.
آیت الله علیرضا اعرافی، با برشمردن کلیدهای خوشبختی و سعادت در خانواده افزود: درک متقابل، شناخت زوجین از دنیای هم، ایثار، صبر و بردباری کلیدهای خوشبختی در زندگی سالم و سعادتمند است.
وی، زندگی مشترک امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س) را بهترین الگو برای زوج های جوان عنوان کرد و ادامه داد: زوجین باید آمادگی فداکاری و ایثار را در زندگی مشترک برای همسر و خانواده خود داشته باشند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه باید رعایت اصول اخلاقی و دینی در خانواده ها الگو باشد، خاطرنشان کرد: خانواده سالم زمینه ساز تربیت فرزندان خوب و جامعه سالم است و باید نگاه اخلاقی و انسانی بهره خانواده حاکم باشد و اخلاق اسلامی در خانواده ها موج بزند.
اعرافی در ادامه با انتقاد از آمار بالای طلاق درکشور، گفت: طلاق حلالی است که خداوند در موارد استثنا آن را مجاز شمرده ولی آمار کنونی طلاق در کشور نشان دهنده وجود بحران طلاق در کشور است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.