به گزارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، افزود: 2 انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و ما مجریان انتخابات باید با نگاه به تجربیات دوره های قبل، خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور آماده کنیم.
وی بیان کرد: اهمیت جایگاه ریاست جمهوری بر همه روشن است و مسئولان کشور می دانند نگاه جامعه جهانی به انتخابات ایران است، بنابراین تمام دستگاه های اجرایی استان باید به قانون عمل کرده و با دراختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز به مجریان انتخابات کمک کنند.
وی ادامه داد: همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قم با حضور 550 تن برای تصاحب 13 کرسی برگزار می شود و این انتخابات نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
سیار با اشاره به این که 589 شعبه رای گیری در شهر قم و 80 شعبه در مناطق روستایی مستقر می شود، گفت: 669 شعبه با 721 صندوق در روز 29 اردیبهشت ماه جاری در خدمت مردم شریف قم هستند تا آنان بتوانند با سهولت بیشتری رای خود را به صندوق ها بیندازند.
وی بیان کرد: شمارش آرا شوراهای اسلامی شهر و روستا پس از شمارش آرا ریاست جمهوری کاری دشواری است که باید توسط افراد مجری و ناظر انتخابات انجام شود، بنابراین لازم است به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، دستگاه های مختلف تعدادی از کارمندان خود را برای برگزاری مطلوب انتخابات در اختیار فرمانداری قرار دهند.
وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات در استان قم باید 14 هزار تن به عنوان مجری و ناظر انتخابات سامان دهی شوند، همچنین به منظور انجام عملیات پشتیبانی و بازرسی از شعبه های اخذ رای باید یکهزار دستگاه در اختیار فرمانداری قم قرار گیرد.
فرماندار قم گفت: بر اساس قانون برای شمارش آرا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نمی توانیم از افراد تازه نفس استفاده کنیم و به همین دلیل مجریان انتخابات باید تا پایان شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل شعبه های اخذ رای حاضر باشند.
وی با تشکر از دستگاه هایی که تا این لحظه برای برگزاری انتخابات نهایت همکاری را با فرمانداری قم داشته اند، افزود: لازم است تمام دستگاه های اجرایی به خصوص دستگاه های نظامی و امنیتی، امداد رسان و خدماتی، در روز انتخابات در آماده باش کامل باشند.
جلسه شورای اداری استان قم با حضور حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، عطا الله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، سید مهدی صادقی استاندار قم و اعضای شورای اداری استان برگزار شد و در پایان آن از دستگاه های برتر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تجلیل به عمل آمد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.