به گزارش ایرنا، سید صدرالدین موسوی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، افزود: دولت با اصلاح روش ها و هوشمند سازی سامانه های ارتباط مردم با دستگاه های اجرایی تلاش کرد تا انجام کارهای روزانه شهروندان آسان تر انجام شود.
وی بیان کرد: جلوگیری از بوروکراسی و فسادهای اداری از جمله دیگر مزایای استفاده از سامانه های ارتباطی هوشمند در چارچوب طرح کلان دولت الکترونیک است.
وی ادامه داد: استان قم در زمینه اجرای طرح های مرتبط با فناوری اطلاعات در میان استان های پیشرو کشور قرار دارد و در همین رابطه طرح « جی-نف» برای نخستین بار در سطح کشور در استان قم به مرحله اجرا گذاشته شد و به صورت عملیاتی در اختیار کاربران قرار گرفت.
پایگاه نشانی ملی مکان مرجع (G-naf) دارای مزایای فراوانی از جمله جستجوی آسانتر نشانی ها و همچنین فراهم کردن امکان بهتر برای تصمیم گیری های آگاهانه شهروندان می شود؛ این سامانه با نمایش تحلیل مکانی داده ها از طریق اتصال یک نقشه دارای طول و عرض جغرافیایی، نشانی دقیق مکان مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می دهد.
موسوی گفت: برای راه اندازی این سامانه در استان قم، جلسه های کارشناسی و تخصصی فراوانی میان مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد تا اطلاعات این سامانه به صورت رایگان و با امنیت کامل در اختیار مردم قرار گیرد.
جلسه شورای اداری استان قم با حضور حسین مهری مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، عطا الله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، رضا سیار فرماندار قم و اعضای شورای اداری استان برگزار شد و در پایان آن از دستگاه های برتر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تجلیل به عمل آمد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.