به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین فرهادی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به این که جهادگران قم در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، خراسان جنوبی و سایر مناطق محروم کشور حضور یافتند، افزود: تکمیل و احداث مسجد و حسینیه، ایجاد خانه برای نیازمندان، تاسیس کتابخانه و آب رسانی به مناطق محروم از جمله فعالیت های عمرانی است که توسط بسیج سازندگی استان قم در نوروز 96 با هدف خدمت رسانی مطلوب به مردم محروم به انجام رسید.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، قرارگاه جهاد اقتصادی از سال 92 در سپاه پاسداران تاسیس شد؛ این قرارگاه با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، نقش موثری در تامین تسهیلات بنگاه های کوچک تولیدی برعهده گرفت.
وی ادامه داد: تامین امنیت غذایی، موضوعی مهم در اقتصاد کشور است و به همین دلیل در سطح استان قم فعالیت های جهادی مطلوبی برای تولید انواع ماهی، مرغ بومی، شتر مرغ، بلدرچین و سایر منابع غذایی صورت گرفت.
فرهادی با اشاره به اشتغالزایی خوب فعالیت های تولیدی برای جوانان استان قم، گفت: ارائه تسهیلات به متقاضیان برای پرورش دام سبک و سنگین، کشت زعفران، احداث گلخانه، راه اندازی کارگاه های تولید صنایع دستی و همچنین پرورش زنبور عسل، از جمله فعالیت هایی است که در سال های گذشته توسط بسیج سازندگی استان قم انجام شد و این روند در سال های آینده با اعتبارات بیشتر ادامه می یابد.
وی با بیان این که سال گذشته با اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی 415 کارگاه تولیدی در قم راه اندازی شده است، ادامه داد: در سال 95 بیش از 54 میلیارد ریال برای انجام فعالیت های عمرانی توسط جهاد سازندگی استان قم اختصاص یافت و عرصه های جدیدی برای بالا بردن ظرفیت تولید و اشتغال استان ایجاد شد.
وی افزود: این سازمان برای ایجاد هر کارگاه به طور متوسط 130 میلیون ریال هزینه کرده است و این موضوع نشان می دهد با هزینه های محدود هم می توان برای جوانان شغل ایجاد کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی قم گفت: قم در موضوع تولید لبنیات در سطح کشور دارای جایگاه مناسبی است اما متاسفانه بسیاری از تولیدات استان در این بخش به صورت خام و بدون ارزش افزوده به سایر استان های کشور صادر می شود که باید با ایجاد صنایع تبدیلی در سطح استان قم از این اقدام جلوگیری کرد.
وی افزود: در قم معادن خوبی برای استخراج سنگ های زینتی وجود دارد که بهره برداری از آنان می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار استان را فراهم کند.
وی ادامه داد: ایجاد بازارچه های دایمی در سطح شهر اقدام موثری برای گسترش بازار فروش محصولات تولید شده توسط صنعتگران داخلی است و در همین رابطه سازمان بسیج سازندگی تفاهم نامه های خوبی با دستگاه های مسئول به امضا رسانده است.
فرهادی گفت: عرصه دیگری که سازمان بسیج سازندگی به آن وارد شده، تلاش برای نجات معتادان و سالم سازی مناطق مختلف شهر از آسیب اعتیاد است و در این رابطه معتادان پس از گذراندن مراحل ترک می توانند از تسهیلات خود اشتغالی برای راه اندازی کسب و کاری آبرومند استفاده کنند.
وی با اشاره به این که اردوهای سازمان بسیج سازندگی به صورت تخصصی و با حضور افراد کارشناس برگزار می شود، بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی تلاش می کند با گفتمان سازی در سطح جامعه، اقشار مختلف مردم را به سمت کار و تولید هدایت کند و در همین راستا داوطلبان شرکت کننده در اردوهای جهادی، مردم مناطق محروم را با راهکارهای تولید و ارائه محصول آشنا می کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین ثمره های اردوهای جهادی آشنا شدن دانشجویان و اقشار فرهیخته جامعه با دردهای مردم مناطق محروم کشور است و این مساله کمک می کند تا این افراد در آینده مدیرانی دلسور و آگاه به مشکلات اقشار ضعیف باشند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به این که در سال 95 در مجموع 50 هزار و 656 نفر روز اردوی جهادی برگزار شد، گفت: در سال گذشته اردوهای جهادی به صورت یکروزه، سه روزه، هفت روزه و 10 روزه ترتیب یافت که در همین رابطه به غیر از اردوهای جهادی نهادهای مختلف، بیش از 6 هزار و 578 نفر روز اردوی یک روزه، 840 نفر روز اردوی سه روزه، 2 هزار و 338 نفر روز اردوی 7 روزه و 13 هزار و 680 نفر روز اردوی 10 روزه توسط اقشار مختلف بسیج انجام گردید.
وی با بیان این که برگزاری اردوهای جهادی فلسفه تشکیل سازمان بسیج سازندگی است، افزود: محرومیت زدایی و انجام طرح های وابسته به آن در حوزه های مختلف، در برنامه های بسیج سازندگی در اولویت نخست قرار دارد و هم اکنون 52 گروه جهادی دارای شناسنامه در سطح استان قم مشغول خدمت رسانی به محرومان هستند.
17 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سال 7913به فرمان رهبر معظم انقلاب است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.