به گزارش ایرنا، محمد گلفشان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر از 18 تا 24 اردیبهشت ماه با شعار « جهانی در انتظار صلح» اظهار داشت: 48 دستگاه خودروی امدادی با فعالیت 180 پزشک، امدادگر و پرستار آماده پوشش مراسم های نیمه شعبان و خدمت رسانی سریع به مردم هستند.
وی افزود: دو فروند چرخبال امدادی نیز در کنار سایر خودروهای امدادی در استان قم مستقر خواهد شد تا در اسرع وقت به حادثه دیدگان احتمالی خدمت رسانی شود همچنین داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز با حمل و نقل سالمندان و بیماران با ویلچر خدمات انسان دوستانه ارائه خواهند کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم همچنین بهره برداری از سه طرح امدادی در این استان خبر داد و گفت: 20 اردیبهشت ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمعیت هلال احمر کشور سه طرح شامل انبارهای امدادی بخش سلفچگان، ساختمان جدید داروخانه هلال احمر و مدرسه تخصصی امداد افتتاح می شود.
وی ادامه داد: انبار امدادی در 2 سوله به ارزش ریالی چهار میلیارد و 500 میلیون، مدرسه تخصصی امداد با اعتبار هفت میلیارد ریالی و ساختمان جدید داروخانه هلال احمر در ابتدای خیابان هفتم تیر با هزینه ای بالغ بر 21 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که 20 خانه هلال نیز در این هفته به بهره برداری می رسد گفت: این تعداد خانه هلال در روستاهای بخش مرکزی و سلفچگان گشایش پیدا می کند ضمن این که در حال حاضر حدود 80 خانه هلال در استان قم و توابع پنجگانه داریم که برای امدادرسانی به روستاییان و مردم شهر فعال شده است.
گلفشان در ادامه از آمادگی هلال احمر درخصوص وقوع سیل درقم خبر داد گفت: عصر روز 18 اردیبهشت ماه امکان بارندگی شدید و وقوع سیل است از این رو مردم باید هوشیار باشند چرا که تعدادی از افرادی که درحادثه دچار مشکل می شوند افرادی هستند که به دنبال گرفتن عکس و خودنگاری از حادثه برای فضاهای مجازی و یا دوستان هستند.
وی خاطر نشان کرد: در سیلی که در روز 15 اردیبهشت ماه اتفاق افتاد 28 تن به خاطر حضور 86 نجاتگر امدادی و آمادگی در مقابل حوادث توسط ستاد مدیریت بحران از مرگ قطعی نجات پیدا کردند.
وی از اجرای طرح خادم ( خانواده آماده در مخاطرات) در منطقه پردیسان خبر داد و گفت: سال گذشته این طرح با هدف آشنا و آگاه سازی خانواده ها با حوادث و عکس و العمل در مقابل آن از سوی این جمعیت آغاز شد ودر حال حاضر این طرح با توان بیشتر استمرار پیدا خواهد یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم افزود: درگذشته نیز جمعیت هلال احمر کتابی برای آگاه سازی خانواده ها در مقابل مخاطرات را در اختیار خانواده ها قرار داد تا از طریق این کتاب بتوانند اطلاعات لازم در مقابله با حوادث را بیاموزند.
وی بیان داشت: چند روز گذشته در قم صاعقه جان 2 تن را گرفت و باعث مصدومیت چندین تن شد که اگر مردم اطلاع پیدا کنند از وضعیت حوادث و مقابله با آنها از خسارات جانی و مالی جلوگیری می شود از این رو اگر این آموزش ها در سطح گسترده تری بیان شود و مردم آموزش ها را جدی بگیرند شاهد کمترین تلفات جانی خواهیم بود.
وی، تجهیز خانه های هلال روستایی، برگزاری دوره مدیریت بحران، افتتاح کانون دانشجویی جوانان، گردهمایی امدادگران، جوانان و داوطلبان، برگزاری اولین دوره مسابقات امدادی ورزشی، اجرای همایش ماه مهربان، اجرای طرح پایش سلامت، برگزاری طرح ملی منتظران ظهور، ایجاد غرفه اطلاع رسانی طرح خادم، جشن روز جوان، فراخوان عضویت، اختتامیه جشنواره سرود و تاتر احسان، برپایی برنامه های آموزشی در بوستان ها، شروع طرح آموزش رانندگان، برگزاری اردوهای تفریحی و کوهپیمایی و سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه را از جمله برنامه های این هفته برشمرد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.