به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه درآیین بهره برداری از طرح تقاطع سه سطحه شهدای 15 خرداد در سالن همایش های شهرداری قم با برشمردن شاخص های یک شهر اسلامی آبادانی، ارزانی، نشاط و شادابی را از جمله آن ذکر کرد،و اظهار داشت: عبادت، زیارت و همچنین عدالت و آرامش نیز از ویژگی های مهم یک شهر اسلامی به شمار می رود.
وی اضافه کرد:در یک شهر اسلامی عدالت در همه مناطق آن به درستی دیده می شود، و مردم آن نیز با بیان انتقادها و نظرهای خود در موضوع های مختلف مشارکت دارند.
امام جمعه موقت قم همچنین با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به برخی از شهرها به خاطر ساکنان و افرادی که در آن زندگی می کنند، قسم یاد نموده است،، افزود: اهمیت و شان و منزلت مکه بواسطه وجود پیامبر گرامی اسلام (ص)بوده، و اگر در مورد جایگاه خاص قم نیز توصیه های فراوان شده بیش از هر چیز به علت وجود حضرت معصومه (س) و حرم اهل بیت (ع است، از این رو همگان باید در راستای تبدیل قم به یک شهر آباد، مترقی، عدالت مدار و مشارکت خیز تلاش کنیم و این وظیفه ای است که همه مسئولان آن را برعهده دارند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امروز چشم های فراوانی ایران اسلامی و بویژه شهر قم را دنبال می کنند، گفت: انسان های زیادی در اقصی نقاط جهان حضور دارند، که مشتاق بازدید از شهر قم هستند.
وی افزود: در شرایطی میلیون ها انسان در جهان خواهان زندگی در فضای معنوی قم هستند، که هیچ کجای دیگر از ایران ویژگی های این نقطه درخشان و نورانی را ندارند، و حتی مشهد با همه عظمت و قداستش برخی از ویژگی های قم را دارا نیست، و به همین علت خدمت به قم خدمت به ایران، انقلاب اسلامی و جهان اسلام است.
اعرافی همچنین با اشاره به در پیش بودن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه جاری، بر ضرورت شکل گیری شوراهای ارزشی، انقلابی، کارشناس و با نگاه های بلند و راهبردی تاکید کرد.
عملیات اجرایی طرح تقاطع سه سطحه شهدای 15 خرداد واقع در محور عمار و یاسر و بلوار 15 خرداد از سال 92 آغاز شده بود.
عملیات عمرانی این طرح حدود 400 میلیارد ریال هزینه داشته و به همین میزان نیز برای آزاد سازی املاک در مسیر و جا به جایی تاسیسات شهری مانند لوله اصلی فاضلاب، آب و برق هزینه شده است.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.