محسن اوروجی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عصر روز گذشته تا ساعات پایانی شب آسمان قم به خصوص در منطقه پردیسان و بالادست رودخانه قمرود شاهد بارش باران شدید بود که همین موضوع باعث طغیان رودخانه قمرود و همچنین آب گرفتگی در حوضه کبار و روستای خورآباد شد.
پردیسان در منطقه 8 شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این شهرک در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
وی با اشاره به وجود سازه های کنترل سیلاب در اطراف پردیسان، بیان کرد: با توجه به اقدام مدیریتی و پیشگیرانه ای که در سال های گذشته برای جلوگیری از سیل آب ها به داخل منطقه پردیسان و شهر قم انجام شده است، سیلاب بالا دست پردیسان به نحو مطلوبی کنترل و از ورود آب به داخل شهر قم جلوگیری شد.
وی ادامه داد: همچنین خطری که از ناحیه سد کبار احساس می شد نیز با توجه به سر ریز آب ذخیره شده در آن، برطرف شد و هم اکنون خطری متوجه قم نیست.
** فوت 2 تن بر اثر صاعقه
اوروجی گفت: متاسفانه روز گذشته در روستای سنجگان بخش سلفچگان 2 تن بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند و 10 تن نیز مصدوم شدند.
بخش سلفچگان قم در 50 کیلومتری جنوب غربی قم با 15 هزار تن جمعیت دارای 2 دهستان راهجرد و نیزار است.
وی با اشاره به این که تمام راه های مواصلاتی استان قم به جز مسیر رودخانه قمرود باز است، افزود: مسیر رودخانه قمرود تا رفع کامل خطر و همچنین ایمن سازی کامل بسته است.
وی با تشکر از همه دستگاه ها و نهادهایی که در موضوع مدیریت بحران سیل اخیر مشارکت داشته اند، گفت: جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم برای آمادگی بیشتر دستگاه ها و بررسی آخرین وضعیت استان بر مبنای گزارش ها، ساعت 22 شب گذشته به ریاست استاندار قم و با حضور اعضای شورا برگزار و تصمیم های لازم گرفته شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم در توصیه ای به شهروندان گفت: لازم است مردم شریف استان قم در فصل بهار با توجه به بارش های شدید باران از تردد در مسیر رودخانه ها و یا مکان های تفریحی که در مسیر آبراه ها قرار دارد، خودداری کنند.
وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهارتن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه هشتاد شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.