در این مطلب می خوانیم: از روزی که نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت بحث انتخابات ومشارکت مستقیم وبی واسطه مردم دراین عرصه مهم جایگاه واقعی ومردم سالارانه خویش را باز یافت واستارت این رکن مهم جمهوریت نظام زده شد.
از سال 1358 تاکنون وحتی زیر موشک وبمباران از سوی دولت صدام در جنگ تحمیلی مرتب وبدون یک روز تاخیر ووقفه انتخابات های مختلف با مشارکت گسترده اقشار مردم از طیف وسلایق گوناگون برگزار شده است.
انتخابات و احترام به رای وانتخاب مردم در این نظام از یک جایگاه و منزلت درخور توجهی برخوردار است وبنیانگذار نظام جمهوری اسلامی با بکاربردن این جمله با معنی وپرمحتوای ( میزان رای ملت است ) تکلیف برگزاری انتخابات و اهمیت به نظر ورای مردم را به خوبی روشن نمود و از همه شرکت در انتخابات را یک تکلیف و واجب تلقی نموده است.
اما فراتر از موارد گفته شده رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی ودرایت به مقوله انتخابات وبرگزاری باشکوه وحداکثری آن ر نموده ورای مردم وپاسداشت از آن را یک حق الناس دانستند ودر کنار تکلیف ملی وظیفه شرعی را نیز برای آن قائل شدند.
ایشان دراستانه برگزاری انتخابات قبلی با سخنانی هدفمند وامیدوار کننده خواب را از دشمنان ایران زمین گرفته وبا اعلام اینکه حتی مخالفان نظام برای حفظ کشور به پای صندوق های اخذ رای آمده وحماسه ملی خلق کنند، زوایای جدیدی از اهمیت وضرورت برگزاری انتخابات شکوهمند وبا اقتدار وجایگاه والای رای مردم ومشارکت برای آنها ترسیم شد.
در فروردین ماه سال جاری وهمزمان با ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وشورای شهر ،وداغ شدن نسبی تنور انتخابات ، تصور نوینی از اهمیت وجایگاه رای دادن وانتخابات در این نظام ترسیم شد و رهبریت نظام جمهوری اسلامی با صراحت تامین و نهادینه شدن مقوله مهم امنیت را مرتبط با رای دادن وانتخابات ومشارکت حداکثری آن دانست.
لذا می بایست ضرورت شرکت همه جانبه وفراگیر در عرصه انتخابات و ایجاد بستر وفضای لازم برای تحقق مشارکت حداکثری در راستای حراست وتقویت امنیت بعنوان یک وظیفه ملی ودینی وقانونی برای مردم ومسئولان مد نظر قرار گرفته وهمه اهرم وبرنامه های لازم در جهت نهادینه شدن این امر مهم مدنی ومردم سالارانه ار گرفته شود.
می بایست با این دستور رهبری نظام نگاه جدید ونواندیشانه به مقوله امنیت وانجام و حفظ وتداوم آن سرلوحه اعمال وبرنامه های مقامات مسئول وفعالان وحتی مردم قرار گیرد وهمگان در عملیاتی شدن آن تدابیرلازم ودلسوزانه را بکار گیرند.
مردم با مشارکت حداکثری و بی واسطه در عرصه انتخابات ودادن رای وحضور آگاهانه در پای صندوق های اخذ رای خویش را پاسدار وپاسداشت امنیت در جامعه دانسته وبه نوعی تضمین کننده امنیت پایدار میباشند ولذا میبایست این حریم مدنی ودموکراسی را که برنامه عالی وبلندمدت برای نظام میباشد ، با هوشمندی ترویج نمود وبر استقرار آن نهایت کوشش را بکار برد.
متاسفانه پرداختن به این امر مهم از سوی رسانه ملی ودیگر رسانه های گروهی مورد توجه قرارنگرفته واز اهمیت این موضوع مهم ملی وامنیتی به راحتی گذشته اند.
مردم با هر رای خویش و تشویق دیگران به مشارکت در انتخابات به طور غیر مستقیم مشارکت ودخالت خویش را در برگزاری و تحقق امنیت داخلی وخارجی برای نظام وکشور واشتقرار یک امنیت وآرامش وآسایش برای همگان ترسیم می نمایند.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.