به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان روز پنجشنبه در همایش معیارهای گزینش دولتمردان از نگاه اهل بیت(ع) در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم اظهار داشت: عالمان درخصوص اتفاق هایی که در جامعه رخ می دهد شریک هستند چراکه مردم از این عالمان مطالبه گری می کنند از این رو باید شاخصه های کاندیدای اصلح را معرفی کنند.
وی افزود: حوزه های علمیه و عالمان دین باید نکاتی را برای ائمه جماعت و مبلغان حوزه های علمیه بیان کنند تا آنان مردم را در تشخیص صحیح در انتخابات یاری کنند، باید همه مردم بفهمند حوزه های علمیه نسبت به وضعیت کشور دغدغه مند است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
پناهیان با اشاره به این که باید درک درستی از دین را برای مردم بیان کرد گفت: مردم کوچه و بازار باید نسبت به اهمیت توجه عالمان در خصوص نصب و عزل مسئولان آگاه باشند به خاطر این که در سیره امامان معصوم بیشتر از اصلاح نماز و روزه مردم، موضوع انتخاب استانداران و مدیران مورد تاکید بوده است.
وی با انتقاد از این که برخی به دنبال جدایی علما از سیاست هستند گفت: عالم دینی که نسبت به رشوه گرفتن مسئولان بی اعتنا باند به مسئولیت دینی و شرعی خویش عمل نکرده است باید همانگونه که شاه از قیام علما می ترسید مسئولان خطا کار نیز باید از علما بترسند.
عضو شورای تبلیغ حوزه های علمیه بیان داشت: انتخاب و به کار گماشتن مسئولان یک شهر مهمتر از مسجد است چرا که پیامبر اکرم(ص) قبل از بنای مسجد، 12 تن از شایستگان را برای اداره شهر مدینه برگزیدند تا زندگی مردم را ساماندهی کنند در همین راستا امام علی(ع) از نماز تحریف شده مردم گذشت می کرد ولی از خطای استاندار زمان خویش گذشت نکرد و به دنبال احقاق حقوق مردم بود.
وی گفت: امروز حوزه علمیه قم با عالی ترین سطح از آینده اندیشی در مسائل ورود پیدا می کند که این امر نشانگر تفکر منطقی و گفتمان بین علمای دین است.
وی به ویژگی های مدیران با توجه به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی برای مدیران استفاده از تجربیات است از این رو سیاستمداران بدانند دغدغه علمای دین تنها مسائل دینی نیست.
پناهیان ادامه داد: حیا از دیگر ویژگی های انتخاب فرد اصلح است که به خاطر دسترسی که به اطلاعات و مسائل امنیتی دارد باید رازپوشی کند همچنین سیاستمدار صالح باید بیشتر نسبت به عاقبت کار و رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه دغدغه داشته باشد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار - جعفر مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.