به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدمهدی محسنی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری و موافقت مسئولان مصلای قدس قم، دیدار مردمی حجت الاسلام رئیسی روز 16 اردیبهشت در این مکان برگزار می شود.
وی تبیین وظایف دولت اسلامی، بیان ویژگی ها، اهداف و برنامه های این نامزد ریاست جمهوری را از اهداف برنامه ریزی سفر رئیسی به قم برشمرد.
رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در قم، نشست با اساتید و علما را از دیگر برنامه های رئیسی در قم عنوان کرد و افزود: این نشست عصر شنبه صورت خواهد گرفت که تاکنون مکان برگزاری این نشست قطعی نشده است.

** رئیسی فراجناحی است
محسنی، یکی از ویژگی های اساسی حجت الاسلام رئیسی را فراجناحی بودن و تمایل نداشتن به انتساب به گروه و جریان خاص عنوان کرد.
رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی با اشاره به سیاست های تبلیغی ستاد این نامزد انتخاباتی افزود: تاکید وی بر انتخاباتی فراجناحی به منظور ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان است.
وی هدف دولت رئیسی را پیگیری تحقق دولت اسلامی عنوان کرد و افزود: ممکن است اصلاح طلبان و اصولگرایان اشتراکات جدی و نزدیکی با رئیسی داشته باشند به همین دلیل نگاه فراجناحی رئیسی مانع همکاری اصولگرایان و اصلاح طلبان با وی نیست.

** جمنا، قالیباف و رئیسی؛ فرضیه سه گانه ماندن یا نماندن
رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در قم، با اشاره به بررسی های جمنا برای اعلام نامزد واحد گفت: رئیسی و قالیباف مورد تایید جمنا هستند که فرآیند جمنا در حال اجراست و آنچه مورد تایید مردم و دلسوران کشور است انتخاب اصلح و تصمیم بر اساس مصالح انقلاب و کشور است.
وی با مطرح کردن سه فرضیه، کناره گیری قالیباف، کناره گیری رئیسی و یا ماندن هر 2در صحنه انتخابات گفت: با توجه به اینکه بخشی از افراد که به قالیباف رای می دهند به رئیسی رای نخواهند داد و بالعکس، ممکن است هر 2 نامزد در صحنه بمانند.
محسنی با بیان اینکه اگر مصلحت، کنارکشیدن یکی از کاندیداها باشد نظر متدینان و ما این است که نامزد واحد در میدان باشد، تاکید کرد: تصمیم گیری در مورد کنار رفتن رئیسی یا قالیباف زود است ولی طبیعی است که حامیان نامزدها علاقه مند به ماندن نامزد مورد حمایت خود در انتخابات باشند.

** تاکید رئیسی بر اجتناب از تخریب دیگر کاندیداها
محسنی، اجتناب از تخریب رقیبان و رعایت اخلاق اسلامی را از جمله اصول مورد تاکید رئیسی عنوان و بیان کرد: تاکید ستاد ما این است که از تخریب رقبای انتخاباتی اجتناب کنیم.
وی افزود: بنای تخریب،ضربه زدن به شخصیت رقیبان است که از نظر اخلاق اسلامی صحیح نیست و ما موافق تخریب دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیستیم.
رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در قم با بیان اینکه باید به جای تخریب، رقابت سالم را به همه نامزدهای انتخاباتی پیشنهاد می کنیم ادامه داد: رقابت سالم تمرکز ستادهای انتخاباتی بر تبیین شخصیت، اهداف و برنامه های کاندیدای مورد حمایت خود و اجتناب از تخریب دیگر نامزدها است.
وی موضع گیری صریح رئیسی در مقابل تبعیض، فساد و نابرابری های اجتماعی را شاهدی بر فراجناحی بودن این نامزد ریاست جمهوری خواند و افزود: رشوه و پارتی بازی با دولت کار و کرامت بیگانه است و اگر دولتمردان در تمام عرصه ها جوانان را باور داشته باشند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

** رویکرد رئیسی در مناظره ها رعایت اخلاق است
محسنی با تحلیل مناظره اول تلویزیونی میان کاندیداهای ریاست جمهوری تصریح کرد: مناظره ها اگر با متانت، صبر و حوصله انجام گیرد و به جای تخریب و مجادلات، کاندیداها به بیان دیدگاه ها، مواضع و برنامه های خود بپردازند، نتیجه بهتری حاصل می شود.
وی با اشاره به رویکرد رئیسی در مناظره های انتخاباتی آینده گفت: رویکرد ایشان در مناظرات ادامه همان صبر، حوصله و متانت و بیان اهداف و برنامه ها است و در ادامه مناظره ها صبر و متانت و بیان اهداف و برنامه های رئیسی ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی، با تاکید بر اینکه قصد تخریب نامزدهای دیگر را نداریم ادامه داد: در مقابل تخریب جناح مقابل نیز رویکرد ما، تخریبی نیست چرا که اجتناب از اقدام متقابل، اخلاق مداری و تمرکز بر تبیین مسائل، برنامه ها و اهداف مورد تاکید شخص حجت الاسلام رئیسی است.
محسنی با اشاره به برخی اهانت ها و تخریب کاندیداها در فضای مجازی به اسم کانال های متعدد هواداران رئیسی تاکید کرد: هرگونه تخریب و فحاشی نسبت به سایر کاندیداهای ریاست جمهوری جزو مجموعه کاری ستاد رئیسی نیست.
اولین مناظره میان 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 8 اردیبهشت ماه با محوریت مسائل اجتماعی برگزار شد و قرار است 2 مناظره دیگر با موضوع سیاسی-فرهنگی و سیاسی در روزهای جمعه 15 و 22 اردیبهشت ماه برگزار شود.

** اعلام حمایت جامعه مدرسین از رئیسی
محسنی با اشاره به اعلام حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه از رئیسی، این تشکل را یکی از ارکان سنگین حوزه علمیه و کشور در تشخیص مصادیق و مصالح دانست و گفت: نظر جامعه مدرسین که بر اساس تحقیق و بررسی و ارزیابی برنامه ها، اهداف و سوابق اجرایی نامزدها تعیین شده برای انتخاب اصلح به مردم کمک خواهد کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.