به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید، چهارشنبه درجلسه درس خارج فقه خود درمسجد اعظم قم در توصیه هایی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: درست نیست که تمام توجه نامزدهای انتخابات به مسائل اقتصادی باشد، باید به مشکل های دیگر از جمله فضای مجازی و اختلافات خانوادگی ناشی از آن نیز توجه شود.
وی بیان کرد: یکی از مسئولان فضای مجازی به بنده گفت که بیش از 60 درصد اختلافات خانوادگی در کشور به خاطر استفاده از 2 شبکه اجتماعی فعال در فضای مجازی است.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید قول بدهند مشکل های فضای مجازی و اختلاف های خانوادگی را حل کنند و برای رفع معضل طلاق، مواد مخدر و فساد راهکاری پیدا کنند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: البته امروز مسائل اقتصادی مشکل اصلی کشور است اما این موضوع نباید باعث عدم توجه به سایر بخش ها شود؛ همه می دانند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر هم تاثیر متقابل دارند و نمی توان آنها را از هم تفکیک کرد.

** به مردم امید بدهید
وی بیان کرد: امید است نامزدهای محترم در مناظره ها و برنامه هایی که برای معرفی خود دارند، تلاش کنند مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند نه ناامید؛ نباید حجم مشکل های کشور به نحوی گسترده نشان داده شود که امید مردم نسبت به آینده دچار خدشه شود.
آیت الله مکارم شیرازی، امید را عامل حرکت و پویایی جامعه دانست و افزود: امید به آینده، انسان را وادار به فعالیت می کند اما نا امیدی عامل رکود و تنبلی است و نتیجه ای در پی نخواهد داشت.
این مرجع تقلید در ادامه خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر هم در مناظره ها و یا سایر تبلیغات خود، می خواهید نسبت به عملکرد سایر نامزدها انتقادی داشته باشید، نباید بگویید همه کارهای این شخص خراب است؛ باید نقاط مثبت این فرد را هم بگویید و بعد اشاره کنید که این مشکل هم وجود دارد.
وی افزود: بنده بر اثر تجربه شخصی می گویم که اگر قرار است انسان نسبت به شخص دیگری انتقاد کند، ابتدا بهتر است نقاط مثبت و خوبی های آن فرد را برشمرده و بعد انتقادهای خود را بیان کند.
وی ادامه داد: تنها برشمردن نقاط ضعف و سیاه نمایی طرف مقابل در جریان تبلیغات انتخاباتی کار صحیحی نیست؛ امید است نامزدهای انتخابات این توصیه ها را رعایت کنند تا در روز 29 اردیبهشت ماه شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور باشیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
سیدمصطفی آقامیرسلیم، اسحاق جهانگیری کوه شاهی، حسن روحانی، سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و سید مصطفی هاشمی طبا، 6 نامزد حاضر در عرصه رقابت های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

** آثار شهید مطهری بدون نگرانی قابل سفارش است
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری با گرامیداشت مقام شهید مطهری، گفت: در زمان طاغوت به مدت 45 روز با ایشان در یک زندان بودم، در این مدت به دلیل روحیه عالی و استقامتی که داشتند هیچ تغییری در رفتارشان مشاهده نشد؛ در محیط زندان آداب اسلامی و اخلاقی را رعایت می کردند و به مباحث علمی می پرداختند.
وی بیان کرد: آثار به جا مانده از شهید مطهری را می توان بدون نگرانی و با اطمینان خاطر برای مطالعه به دیگران معرفی کرد و این ویژگی است که در کمتر محققی مشاهده می شود.
دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری است که به همین مناسبت این روز به روز گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به توصیه های اسلام نسبت به رعایت مساله نظافت در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: انسان باید با لباس های پاک و زیبا در اجتماع مسلمانان حاضر شود تا جلوه شکوهمندی از جماعت مسلمین به نمایش درآید.
وی با اشاره به این که اسلام دین پاکیزگی است و آلودگی در آن جایگاهی ندارد، بیان کرد: رعایت نظافت و پاکیزگی، باعث می شود دیگران به سمت دین اسلام جذب شوند.
وی با بیان این که زاهد بودن و عمل به عرفان به معنای استفاده از لباس های نامرتب نیست، افزود: عالمان بزرگ جهان اسلام همچون آیت الله بروجردی که خود مظهر زهد و عرفان بودند همواره به پاکیزگی و نظافت جسم و روح اهمیت می دادند.
7405/ 6133/خبرنگار: سیدمحمد ابراهیم جنابان **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.