به گزارش ایرنا، توجه به برنامه محوری، ایجاد فضای ثبات وآرامش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، توجه ویژه به مسائل اقتصادی، تقویت فعالیت های فرهنگی، استفاده از ظرفیت بخش های مختلف در عرصه های تصمیم گیری، اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی مانند بانکداری، پژوهش محور کردن فعالیت ها، توجه به ازدواج جوانان و اخلاق مداری از مهمترین مطالبات این افراد بود.

*اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان از شهدای جنگ تحمیلی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: هر کدام از شما سکان قوه مجریه را در دست گرفتید، اصلی ترین کارتان باید دفاع از افراد نیازمند، محروم و رعایت اخلاق در همه جنبه های فعالیتی باشد.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری آینده نیز باید به فکر جوانان باشد و از طریق تقویت فعالیت های فرهنگی و دینی کاری کنند که جوانان در همان گام اول راه درست، دین و دیانت و راه شهدا را انتخاب کنند.
مادر شهید معماریان با اشاره به حضور نامزدهای انتخاباتی در مناظره ها گفت: اخلاق باید در مناظره های انتخاباتی حرف اول را بزند و اگر خدای ناکرده کارهای ما اخلاقی نباشد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، بنابراین باید دین داری، اخلاق مداری، انصاف و دلسوزی زیربنای کارهای نامزدها و رئیس جمهوری آینده باشد.
منتظری تاکید کرد: شهدا جان خود را فدا کردند تا دین، اخلاق، نماز و روزه در این کشور بماند و رئیس جمهوری آینده باید پایه های این اصول اعتقادی جوانان را محکم کند و در برابر دشمنان اسلام بایستد.

*سردار احمد فتوحی جانشین لشکر 17 علی‌ بن ‌ابیطالب(ع) در دوران دفاع مقدس و همرزم سردار شهید مهدی زین الدین نیز می گوید: انتظار من از رئیس جمهوری آینده این است که طومار نظام بانکی فعلی که بسیار خانمانسوز و فساد خیز است را به صورت عملی جمع آوری و آن را اصلاح کند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری آینده بدون شعار و جنجال، ریشه سوءاستفاده ها، فسادها و اختلاس ها را در سیستم های اداری و غیراداری بخشکاند.
فتوحی بابیان اینکه رئیس جمهوری آینده باید تولید داخلی را تقویت کند، به ظرفیت بالای جوانان در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: از دیگر انتظارات از رئیس جمهوری این است که از افراد جوان در مدیریت در کشور استفاده کند، ما انسان های جوان، انقلابی و فداکار زیادی در کشور داریم.
فتوحی ایجاد عدالت در سازمان های دولتی را نیز خواستار شد و گفت: باید به سمت رعایت عدالت پیش برویم.

*محمد تقی آقایی رئیس انجمن موسیقی استان قم نیز از رئیس جمهوری آینده خواست: برای رشد و اعتلای آثار هنری مطلوب دینی تلاش کرده و برخی محدودیت های فراروی فعالیت های هنری هنرمندان متعهد را بردارد.
وی ادامه داد: در حوزه فیلم و موسیقی انتظار این است که فضای مناسبی برای هنرمندان سالم و کسانی که دنبال تولید آثار هنری فاخر ارزشی هستند فراهم شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه امروز تولید آثار هنری نامناسب و مخرب به صورت زیرزمینی بسیار زیاد شده است، چرا که برای تولید یک آثار هنری تنها یک کامپیوتر و یک اتاق نیاز می باشد که همه در دسترس دارند.
آقایی گفت: امروز تولید موسیقی مخرب به سادگی انجام می شود ولی وقتی یک هنرمند متعهد می خواهد یک اثر هنری دینی و ارزشی تولید کند با انواع مشکلات، ممنوعیت و محدودیت ها مواجه می شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری آینده باید از کسانی که هنر فاخر تولید می کنند به صورت جدی حمایت کرده تا این آثار در دسترس جامعه قرار گیرد.
وی بیمه هنرمندان و معیشت آنها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: انتظار است، نامزدها در مناظره ها و برنامه های خود به وضعیت هنرمندان نیز توجه داشته باشند.

*فریده نظریان مربی سابق تیم ملی گلبال بانوان ایران نیز از انتظارات خود از رئیس جمهوری آینده وتوجه به ورزش جوانان می گوید و بر این باور است که بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه باید از نظر امکانات ورزشی وفرهنگی مورد توجه بیشتر قرار گیرند.
وی می گوید: رئیس جمهوری آینده با افزایش اعتبارات بیشتر برای ورزش بانوان، زمینه را برای فعال کردن رشته های بیشتر ورزشی فراهم نماید.
وی ادامه داد: انتظار دیگر ما بانوان از رئیس جمهوری و مسئولان ورزش این است که در مسابقات برون مرزی، امتیازات آقایان و بانوان با هم لحاظ نشود بلکه رشته های بیشتری را در عرصه بین المللی برای بانوان فعال کنند.
نظریان که سال ها نایب رئیس هیات گلبال بانوان و ورزش جانبازان و معلولان نیز می باشد، گفت: بارها اثبات شده است اگر بانوان ایرانی زمینه حضور در رقابت های بین المللی برای آنان فراهم شود برای ایران افتخار می آفرینند و انتظار از رئیس جمهوری آینده توجه ویژه به این قشر از جامعه است.
وی ادامه داد: از نظر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز این قشر نیازمند حمایت هستند.
*حجت الاسلام والمسلمین سید حسن هاشمی استاد حوزه علمیه قم نیز گفت: انتظار من به عنوان یک روحانی از رئیس جمهوری آینده این است که از ظرفیت حوزه علمیه در مسائل فرهنگی و نیازهای پژوهشی کشور بیشتر استفاده کند.
وی ادامه داد: نظام ما دینی و حکومت اسلامی است و باید از ظرفیت محققان واندیشمندان حوزوی درتقویت زیربناهای فرهنگی استفاده مطلوب صورت گیرد.
وی رعایت اخلاق و انصاف را از دیگر خواسته های خود از نامزدهای انتخاباتی ذکر کرد و گفت: نامزدها تفاوت حکومت دینی با غیردینی را باید بدانند و چارچوب های آن را رعایت کنند.

* ناصر شریفی از فعالان ورزشی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز می گوید: توقع این است که جمهوری اسلامی و دولت بتواند ارتباط تنگاتنگ و مثبتی با دنیا برقرار کند این به سود سیاست، اقتصاد و ورزش ما می باشد.
وی ادامه داد: در این زمینه اسلام برای ما چارچوب و منطقی مشخص تعیین کرده و باید در آن چارچوب ها حرکت کنیم.
وی گفت: دولت آینده نیز با برنامه ریزی مناسب از تولید داخلی حمایت و در کشور اشتغال کار ایجاد کند ولی این کارها تنها با شعار قابل انجام نیست.
شریفی افزایش بودجه ورزش را نیز خواستار شد و گفت: سرمایه گذاری در ورزش به نوعی دفاع از فرهنگ کشور و سرمایه گذاری فرهنگی است و با ورزش می توان آسیب های اجتماعی زیادی را از فراروی جوانان برداشت.
این فعال فرهنگی ورزشی همچینن خاطرنشان کرد: باید زمینه سرمایه گذاری خارجی و توجه ویژه به سرمایه گذار برای رفع کاستی های کشور مورد تاکید باشد.

*آرمان اسدی دانشجوی رشته علوم سیاسی در قم می گوید: آرامش خاطر مهمترین مطالبه بنده و سایر همکلاسی هایم از رئیس جمهور آینده است.
وی ادامه داد: رشد علمی در گرو نشاط و پویایی دانشگاه و دانشجو است و اگر خدای ناکرده فضای آرامش سیاسی و آزاد اندیشی از دانشگاه ها گرفته شود، چشم انداز روشن علمی برای آینده دانشگاه های ما متصور نیست.
اسدی گفت: رئیس جمهوری آینده در کنار توجه به دانشگاه ها و حمایت از فعالیت های پژوهشی، باید بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها و ظرفیت بازار کار نیز توازن ایجاد کند.

*لیلا نعمتی یک دستیار دندان پزشکی در قم است که می گوید: متاسفانه بسیار از سازمان ها، نهادها و ادارات سهم بانوان از اشتغال را نادیده می گیرند و در زمینه حقوق و دستمزد از آنها سوء استفاده می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از بانوان آموزش دیده در تخصص های مختلف از جمله دستیاری دندان پزشکی، دچار اشتغال کاذب شده اند یعنی میزان درآمد مالی این رشته متناسب با ساعت کار اعلام شده از سوی کارفرما نیست.
نعمتی گفت: همانگونه که روحانی در استخدام های امسال بر برابری سهمیه اشتغال آقایان و بانوان در دستگاه های دولتی تاکید کرده است، در دولت آینده نیز انتظار حمایت و افزایش سهمیه بانوان در اشتغال را داریم.

*سید محمد رضا اللهیاری فردی با شغل آزاد است که مهمترین مطالبه و درخواست خود از رئیس جمهوری آینده را تسهیل شرایط ازدواج جوانان می داند و می گوید: امروز وضعیت ازدواج جوانان بسیار پیچیده شده و سن ازدواج بالارفته است و گویا تدبیری برای رفع این مشکل وجود ندارد.
وی پیشنهاد داد: برای زوج های جوان، مسکن توسط دولت فراهم شود و تا پنج سال اول ازدواج در اختیار آنان باشد تا بتوانند با آرامش بهتری زندگی خود را به سامان برسانند.
اللهیاری پرداخت وام ازدواج برای جوانان را کافی نداست و گفت: مهمترین مشکل برای زوج های جوان نداشتن مسکن است که این کار باید با تدبیر انجام شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
7401/ 6133/ خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.