به گزارش ایرنا، نرجس رودگر روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در موسسه آموزش عالی بنت الهدی صدر جامعه المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: بانوان طلبه این موسسه که جمعیتی بالغ بر یکهزار و 500 تن از 82 ملیت جهان را تشکیل می دهند، در این نمایشگاه آثار پژوهشی خود را در قالب چند زبان در موضوع مهدویت به منصه ظهور گذاشتند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه یک ایده پژوهشی که منجر به ایجاد انگیزش ارزشی و رفتاری در افراد می شود، دست اندرکاران این نمایشگاه را به برپایی آن واداشته است، افزود: این اقدام پژوهشی درک جدیدی از مفهوم انتظار به این معنا که انتظار یک عمل و جهاد است، را بوجود می آورد.
وی با بیان اینکه دوره های گذشته نیز این نمایشگاه در ایام دهه مهدویت سال 94 و 95 برگزار شد، افزود: امسال و با توجه به اینکه شعار سال این موسسه حول محور خانواده بوده، مبحث انتظار در قالب موضوع مهدویت و آخر الزمان ارایه شده است.
رودگر همچنین در تبیین ویژگی های یک خانواده منتظر افزود: خانواده منتظر خانواده ای است، که مفهوم انتظار در ساحت های مختلف زندگی از جمله باور، رفتار و ارزش ها نمود عینی پیدا کرده باشد، و همه افعال و کردار چنین خانواده ای نیز در تابلوهای این نمایشگاه در قالب آیه ها و روایت ها به زبان فارسی نشان داده شده است.
مدیرگروه مطالعات اسلامی بنت الهدی همچنین با اشاره به مهمترین و اصلی ترین هدف این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در تلاش است تا به بازدیدکنندگان و مخاطبان خود این نکته و مطلب را القاء کند که گرچه می توانیم مدعی انتظار و منتظر بودن برای منجی باشیم، اما انتظار فقط در صورتی تحقق یافتنی است، که این مفهوم در لحظه به لحظه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و در نوع باورها و سبک زندگی خود را نمایان کند.
استاد موسسه آموزش عالی بنت الهدی همچنین یادآور شد: تهیه و تدوین بروشورهایی درآثار مهدویت به 9 زبان مختلف از جمله انگلیسی، عربی، فرانسوی، بنگالی،هندی و آلمانی با همکاری طلبه ها و دانش آموختگان موسسه مذکور از شاخص های بارز این نمایشگاه به شمار می رود، که کل محتوای پژوهشی آن نیز در قالب کتابچه ای با عنوان خانواده منتظر و منفعل ارایه شده است.
رودگر همچنین با اشاره به تشکیل و برگزاری پنج نشست علمی با موضوع خانواده مهدوی به زبان های مختلف انگلیسی، فرانسوی و ترکی استانبولی در حاشیه این نمایشگاه از چاپ و انتشار بروشورها و کتابچه هایی با همین موضوع به عنوان آثار بین اللملی آن یاد کرد، و افزود: برگزاری یک نشست تخصصی به زبان انگلیسی با موضوع مهدویت و شبهه های ناظر به آن از جمله برنامه های روز پایانی این نمایشگاه خواهد بود.
نمایشگاه خانواده منتظر خانواده منفعل به مدت یک هفته از ساعت 8:30 تا 16:30 در موسسه آموزش عالی بنت الهدی صدر واقع در خیابان انقلاب اسلامی بعد از گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) برای بازدید عموم دایر است.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.