علی ربیعی شامگاه دوشنبه در همایش بزرگ روز جهانی کارگر و تجلیل از فرهیختگان جامعه کار که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارگران قم در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شیب دستمزدها در دولت یازدهم رو به رشد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حضرت عباس(ع) یادآور معرفت، ادب و اخلاق و انجام کارهای بزرگ است، گفت: در حال حاضر معرفت گوهر گم شده برخی از جریانات سیاسی کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این مطلب که باید حضرت عباس(ع) الگوی جامعه سیاسی کشور باشد، گفت: کمترین کار دولت یازدهم این است که جامعه را از سمت توزیعی به تولیدی سوق داد.

وی با تأکید بر اینکه توزیع پول در میان مردم، جیب سرمایه‌داران و دلالان را پر خواهد کرد گفت: توزیع پول میان مردم در نهایت تا ۳ ماه لذت بخش است اما به مرور با ایجاد تورم‌های کاذب از جیب دریافت کنندگان خارج می‌شود.

ربیعی با اعلام اینکه رشد و توسعه جامعه کارگری با تقویت تولید صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اگر جامعه یارانه‌ای تربیت شود تا حدود ۵۶ درصد کسری نقدینگی هر نفر خواهد شد.

توزیع پول رانت و دلالی به بار می‌آورد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تولید اساس کرامت جامعه است، گفت: در آغاز دولت یازدهم بیش از ۲۴۰۰ کارخانه در خط قرمز تعطیلی قرار داشتند.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی و رکود یک‌ شبه شکل نگرفته است و ریشه در گذشته‌ها دارد، گفت: در طول سال گذشته با تلاش‌های بسیار ۴۰۰ کارخانه را احیا و ۲ هزار کارخانه دیگر در حال آسیب شناسی و رفع مشکلات هستند.

ربیعی به فضای همدلی و همراهی میان جامعه کارگری و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده حقوق و دستمزد کارگران رشد رو به بالا و مثبت داشته است.

با شعار شغل ایجاد نمی‌شود

وی از کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: در طول ۴ سال گذشته بیش از ۴۷ درصد سندیکاهای کارفرمایی و ۶۰ درصد اتحادیه‌های کارگری افزایش فعالیت داشته که نسبت به ۵۰ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه درمان ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین شهری اشاره کرد و گفت: در نظر داریم به ازای هر ایرانی یک بیمه درمان و یک بیمه بازنشستگی فراهم کنیم.

وی از ادامه تحصیل بیش از ۱۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما تأمین تغذیه و سلامت هزار روز از اول زندگی نوزادان و مادران نیازمند کشور بوده است.

ربیعی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند با وعده و وعید و یک شبه مشکلات کشور را حل کند، گفت: درگذشته صندوق تأمین اجتماعی دستگاه کارپردازی، مدیرچینی و سیاسی‌کاری عده‌ای متخلف بوده است.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی را از باندبازی و فامیل پرستی نجات دادیم، گفت: در طول ۴ سال گذشته از سال ۹۲ تا ۹۵ تعداد بازنشستگان از ۱۴ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی تا پایان اردیبهشت‌

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کف حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از محل طلب ۲ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی از دولت به حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسانیم.

وی از بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر سالانه یک میلیون ۲۰۰ هزار بیکار به جمعیت بیکاران کشور اضافه می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه ایجاد شغل در سایه عقلانیت، سخت‌کوشی و بر اساس واقعیت‌های جامعه امکان‌پذیر است، گفت: آقایانی که ادعا می‌کنند و آمار ارائه می‌دهند که فلان تعداد شغل ایجاد خواهند کرد چرا زمانی که سرانه سالانه افزایش بیکاری ۶۰۰ هزار نفر بود کاری نکردند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634425
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.