به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: نتیجه عملکرد دولت در زمینه رونق تولید در سال های آتی عیان تر خواهد شد.
وی با اشاره اهتمام دولت تدبیر و امید نسبت به حل مشکلات داخلی از جمله اشتغال و تولید اظهار داشت: کمک به واحدهای صنعتی غیرفعال و نیمه فعال از آغاز دولت در دستور کار قرار گرفت.
صادقی با بیان این که بانک های دولتی مشارکت خوبی در راستای تحقق اهداف دولت در زمینه رونق تولید داشته اند خاطرنشان کرد: بانک های خصوصی نیز باید ضور جدی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند.
طرح ارائه تسهیلات رونق تولید از تیرماه سال 95 در استان قم به اجرا درآمده است. در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد با رکود مواجه هستند، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
در بخش کشاورزی نیز کل اراضی قابل کشت استان قم معادل 104 هزار و 730 هکتار است که این رقم 46 صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ میزان تولید این بخش در سال گذشته برابر 745 هزار تن محصول شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 208 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی بوده است.
استاندار قم همچنین با اشاره به برگزاری همایش بحران دریاچه نمک اظهار داشت: کمیته دائمی در راستای مقابله با بحران ریزگردها با محوریت محیط زیست تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث های توسعه ای حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید ضمن درنظر گرفتن شرایط زیست محیطی استان تعامل لازم برای توسعه اقتصادی صورت بگیرد.
«همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوضه مرکزی ایران» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی و استادان صاحب نظر در حوزه مسائل زیست محیطی از دانشگاه های سراسر کشور در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.