سید رحمان دانیالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فراخوان ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین المللی و نمایش عمومی آنها به منظور ارتقاء آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه، از 31 تیر تا 6 مرداد 1396 برگزار می شود.
وی افزود: آثاری در بخش رقابت این دوره جشنواره پذیرفته می شوند که دارای مضمونی منطبق بر فرهنگ و اصول حفاظت از محیط زیست بوده و زمان ساخت آنها از یازدهم دی ماه 1392 تاکنون باشد و برای نخستین بار به جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران ارسال شده باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم موضوع محوری ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران را «اقتصاد سبز» با تمرکز بر مقوله های «شهر پایدار»، «گردشگری پایدار» و «انرژی های پاک» دانست و گفت: بدیهی است آثار ارسالی در این زمینه دارای اولویت خواهند بود، هرچند این امر به مفهوم عدم پذیرش یا عدم امکان دریافت جایزه در مورد آثاری که سایر موضوع های محیط زیستی را در بر می گیرند، نیست.
وی با اشاره به بخش های گوناگون ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران، خاطرنشان کرد: بخش سینمایی این جشنواره شامل فیلم های داستانی و مستند کوتاه و بلند، پویانمایی و فیلم های تجربی بوده و بخش هنرهای تجسمی نیز شامل عکس، کاریکاتور، گرافیک، تصویرسازی و هنرهای مفهومی است.
دانیالی با بیان این که ثبت نام در بخش رقابتی جشنواره پیش از ارسال آثار در کلیه بخش های رقابتی الزامی و تنها به صورت اینترنتی امکان پذیر است، تصریح کرد: متقاضیان باید ابتدا با پر کردن فرم مخصوص در تارنمای جشنواره به آدرس www.iigff.org ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و آثار خود را حداکثر تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1396 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
شرح کامل مقررات جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران بر روی تارنمای جشنواره قابل مشاهده است. در ضمن علاقه مندان جهت تماس و همکاری با این جشنواره می توانند به وبسایت www.iigff.org مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88680969-021 تماس حاصل نمایند.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در اردیبهشت ماه سال گذشته پس از 11 سال وقفه با محوریت «بحران آب» به طور همزمان در تهران و 31 استان کشور برگزار شد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.