به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسین موسوی تبریزی روز جمعه در مراسم گشایش ستاد مرکزی انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در قم افزود:‌ این کار نه با عقل و نه با هیچ عدل و قانونی سازگار نیست.
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در قانون اساسی و عمومی کشور به نامزدها اجازه داده شده تا از صدا و سیما و برخی امکانات دیگرکه بودجه آنها از بیت المال تامین می شود، برای تبلیغات استفاده کنند، افزود: عمل کردن صدا و سیما به قانون در جریان برگزاری انتخابات ضروری است.
موسوی تبریزی اضافه کرد: آزادی بیان و گوش دادن به سخنان همگان در رشد فکری انسان بسیار تاثیر گذار است، و به طور حتم اگر هر فرد رشد پیدا کند بهترین انتخاب را نیز انجام خواهد داد.
وی اظهارکرد: برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درتبلیغات خود وعده های غیرعقلانی و محقق نشدنی به مردم می دهند و می گویند این کار شدنی است که در پاسخ آنها باید گفت، بله، زیرا همه چیز حتی بدبخت کردن مردم نیز شدنی است.
موسوی تبریزی بیاان کرد: به عنوان نمونه وقتی پدری از دنیا می رود پسرش می تواند یک شبه همه اموال آن را حیف و میل کند اما اگر همین پسر بخواهد اموال پدر را 10 برابر بیشتر کند باز هم این کار شدنی است اما نه در عرض یک شب بلکه حداقل به چند سال زمان نیاز دارد.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور با تاکید بر اینکه هر عاقلی بخوبی می داند که بدون برنامه ریزی امکان پیشبرد کارهای کشور وجود ندارد، گفت: امروز خیلی ها در تبلیغات انتخاباتی حرف هایی می زنند و به مردم قول انجام کارهای مختلفی می دهند، اما در مقابل، مردم نیز باید بییند این وعده ها قابل تحقق است یا نه؟
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب و رئیس مجلس شورای اسلامی به نامزدها برای پرهیز ازعده های غیر قابل تحقق به مردم، تصریح کرد: حتی اگر این افراد صادقانه به مردم وعده ای را بدهند و قصد فریب آنها را نیز نداشته باشند، همه مردم باید با مراجعه به آمار و ارقام و مطالعه و تحقیق پیرامون وضعیت اقتصادی کشور ببینند چنین وعده هایی اصلا امکان دارد.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشوربا انتقاد از سوء استفاده برخی از افراد و نامزدها از اعتقاد مذهبی و فقر مردم در تبلیغات انتخاباتی خود افزود: این قبیل کارها بزرگترین ضربه را به اسلام و انقلاب اسلامی وارد می کند، کمی انصاف داشته باشیم، به اندازه کافی دشمنان به این نظام لگد می زنند، در چنین اوضاعی نباید زمینه بدینی مردم به نظام را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه اداره کشور بدون برنامه ریزی های مبتنی بر خرد به هیچ وجه امکان ندارد، گفت: جبران خسارت های وارده به کشور درهشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم حتی تا ۸۰ سال دیگر نیز ممکن نیست.
وی شرکت آحاد مردم در انتخابات را نوعی احساس مسئولیت و عمل به تکلیف درقبال جامعه و کشور توصیف کرد، و افزود: مردم در انتخابات پیش رو باید فقط براساس سنجش و ارزیابی های دقیق از شرایط و امکانات کشور تصمیم گیری کنند.
موسوی تبریزی با اشاره به اهمیت موضوع افزایش آگاهی مردم گفت: در مقابل نامزدهایی که سعی می کنند مردم را با وعده های غیر قابل تحقق، بی جهت امیدوار کنند، همه ما باید به عنوان یک معلم و مرشد در بالا رفتن سطح آگاهی های آنها بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه امروز میزان سطح دانش و معلومات مردم به مراتب از ابتدای پیروزی انقلاب بیشتر شده است، افزود: مردم به ضررهایی که بواسطه بد عمل کردن مسئولان دولت های نهم ودهم به کشور وارد شده بخوبی آگاهی دارند.
موسوی تبریزی با تقدیر از فعالیت های دولت تدبیر و امید و روحانی گفت: از سال 41 آقای روحانی را می شناسم، و در بسیاری از عرصه ها بویژه تحصیل علم، مبارزه با رژیم گذشته و نمایندگی مجلس در کنار یکدیگر بودیم، ایشان آدم فعالی است و واقعا قصد خدمت به مردم را دارد، از این رو باید با رای دادن به او برای اداره کشور مدیری را انتخاب کنیم که تدابیر و تصمیم های او نه تنها برای نسل کنونی بلکه برای نسل های آینده نیز مفید و سودمند باشد.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7403/ ۶۱۳۳/ خبرنگار- محسن آقاگلی **‌انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.