به گزارش ایرنا، مشاور رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور در این جشنواره گفت: 28 هزار و 162 خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارند که 19 هزار و 291 تن از آن ها آقا، چهار هزار و 966 تن خانم و سه هزار و 905 تن نیز اشخاص حقوقی هستند.
خدیجه نیزاری افزود: در استان قم نیز 385 خیر فعالیت می کند که 291 تن آقا، 56 تن خانم و 38 تن اشخاص حقوقی می باشند.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر بانوان خیر مدرسه ساز فعالیت های چشمگیری در این عرصه داشته اند و از یک تا 40 باب مدرسه را در سطح کشور احداث کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جشنواره با بیان این که اشتغال از دغدعه های اصلی خانواده هاست، گفت: امروز آموزش و پرورش باید سیاست تقاضامحور داشته باشد و رشته هایی که می تواند اشتغالزایی داشته باشد را ایجاد کند.
حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: باید رشته های مورد نیاز جامعه که درآمدزایی دارد در مدارس توسعه پیدا کند تا فارغ التحصیلان دغدغه کار و درآمد نداشته باشند.
وی بیان کرد: امروز رشته های نظری نمی تواند کسب و کار آینده جوانان را تضمین کند؛ هدایت تحصیلی باید به گونه ای صورت بگیرد تا دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش گرایش پیدا کنند.
وی با بیان این که در سال گذشته شاخص ورود دانش آموزان قمی به رشته های کاردانش سه درصد افزایش یافته است، از خیران درخواست کرد: در احداث و توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، آموزش و پرورش را یاری دهند.
بیش از 230 هزار دانش آموز در چهار ناحیه قم تحصیل می کنند که 210 هزار تن از آن ها در شهر قم و 20 هزار تن دیگر در سه منطقه شهری جعفریه، خلجستان و کهک مشغول به تحصیل هستند.
75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش نیز در استان قم فعال است.
35 فضای آموزشی و پرورشی جدید با اعتبار 379 میلیارد و 923 میلیون ریال در 2 بخش دولتی و خیران، در دولت تدبیر و امید در استان قم به بهره برداری رسیده است.
از این تعداد 24 فضای آموزشی و پرورشی جدید در قالب 216 کلاس درس با زیربنای 48 هزار و 180 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 312 میلیارد و 490 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، سازمان ملل، سازمان ملی زمین و مسکن و سفر رهبر معظم انقلاب به قم و همچنین 11 باب مدرسه در قالب 60 کلاس درس و 12 هزار و 747مترمربع زیر بنا و اعتباری بالغ بر 67 میلیارد و 433 میلیون ریال با تامین اعتبار خیران مدرسه ساز بنا شده است.
در این آیین تعدادی از خیران مدرسه ساز استان قم مورد تجلیل قرار گرفتند.
2085 / 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.