به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، احد جمالی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری دومین همایش مراقبان سلامت، افزود: یکی از طرح های موفق دولت که بازتاب بسیاری نیز داشته است، اجرای طرح تحول نظام سلامت بود.
وی اضافه کرد: دولت یازدهم با اجرای این طرح به موضوع تکریم مردم تاکید کرد، هر جا خدمت به مردم را می بینیم، به این نتیجه می رسیم که این جزو خواسته ها و ارزش های انقلاب است.
وی بیان کرد: قبلا شاهد بودیم که شهروندان برای درمان، هزینه های هنگفتی را متحمل می شدند، ولی با اجرای این طرح، مردم در شهرها 6 درصد و در روستاها سه درصد را پرداخت می کنند.
جمالی افزود: کشور ما ظرفیت های خوبی دارد و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که کل خدمات رایگان باشد و بتوانیم در این زمینه به مردم خدمات گسترده ای ارائه دهیم.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.

** طرح تحول نظام سلامت مصداق بارز مدیریت جهادی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این همایش گفت: طرح تحول نظام سلامت مصداق بارز مدیریتی جهادی است که در راستای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب بود و با اجرایی شدن آن هزینه های گسترده ای که مردم باید در درمان بیماری ها پرداخت می کردند، از بین رفت.
ابوالفضل ایرانی خواه افزود: توجه به تکریم مردم، گسترش بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی، بهبود هتلینگ بیمارستانی و کاهش هزینه های کمرشکن از جمله اهداف طرح تحول نظام سلامت است.
وی اضافه کرد: بهبود وضعیت و رضایتمندی مردم مهم ترین موضوعی بود که در این طرح شاهد آن بودیم و هزینه های درمانی از 40 درصد پرداخت مردمی به سه تا 6 درصد رسید.
وی یکی از اقدام های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت عنوان کرد و گفت: دولت با اجرایی کردن این طرح در عمل نشان داد که به دنبال سیاست پیشگیری مقدم بر درمان است که اثرهای بسیاری را نیز به همراه داشت.
ایرانی خواه با بیان این که بنیان و اساس تحول که به عنوان محور تامین سلامتی آحاد جامعه به حساب می آید، تحول در حوزه بهداشت است، اظهار داشت: سلامت محوری از جمله مسائل مهمی است که در این طرح به دنبال آن هستیم و با اجرایی شدن آن از گسترش بسیاری از بیماری های صعب العلاج جلوگیری خواهد کرد.

** فعالیت 600 مراقب سلامت در قم
همچنین رئیس مرکز بهداشت قم در این همایش گفت: مراقبان سلامت دارای توانمندی های بسیاری هستند که با همت و تلاش در راستای خدمات رسانی به جامعه می کوشند.
مرتضی آقاحسنی افزود: در حال حاضر 600 مراقب سلامت در استان قم مشغول به کار هستند که عمده وظایف آن ها نظارت و اجرایی شدن بسته خدمات سلامت در قالب طرح تحول است.
وی گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، بسته های خدمتی بسیاری به مردم ارائه می شود که از هنگام تولد تا قبل از مرگ خواهد بود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 41 مرکز خدمات سلامت جامع و 138 پایگاه سلامت در استان قم فعال هستند که اقدام به خدمات رسانی می کنند.
در پایان این همایش از مراقبین سلامت نمونه استان و همچنین مراکز و پایگاه های نمونه با اهدای لوح قدردانی شد.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.