به گزارش ایرنا، در این پیام که به صورت تصویری پخش شد، آیت الله جوادی آملی با تقدیر از برگزار کنندگان نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام، افزود: فیض ولایت عترت همانند فیض قرآن به نحو تجلی است، زیرا خدا قرآن را نازل کرد و این القاء شبیه القاء باران نیست که انداخته شود.
وی اضافه کرد: هر کسی به سهم خود به این دو طناب اعتصام کرد، راه نجات و سعادت را خواهد یافت و چون به نحو تجلی است، صعود انسان نیز با گرفتن این طناب به همین نحو است.
این مرجع تقلید بیان کرد: اگر کسی به این کلام اعتصام کند، خداوند عالمان با ایمان را بالا خواهد برد، بنابراین مومن یک درجه و مومن عالم درجه برتری دارد، ولی همه این ها در پرتو اعتصام به قرآن است.
وی افزود: برای این که ادراک کنیم، کلمات اهل بیت(ع) و قرآن را فهمیده ایم، شرح صدر طلب می کند که از پیامبر(ص) در مورد نشانه های آن سوال شد فرمودند، تجافی کردن از دنیا و در دنیا زندگی نکردن و به سمت آخرت حرکت کردن از جمله این نشانه هاست.
آیت الله جوادی آملی بیان کرد: اگر کسی که در دنیا زندگی می کند و بخواهد در مورد معرفت شناسی سخن بگوید، سر از شک درمی آورد؛ زیرا ابتدا و انتهای زندگی این افراد و بینش آنان اعتباری و وهم و خیالی است و نه عقلانی به همین دلیل سرگرم مسائل سیاسی و تکاثر مال می شوند.
نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام با مشارکت مرکز حوزه های علمیه سراسر کشور، جامعه المصطفی العالمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز یکشنبه در قم آغاز شد.
56 طلبه از 42 کشور جهان در 2 رشته حفظ کل قرآن و قرائت در این دوره از مسابقات که ویژه طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام است، به رقابت می پردازند.
مرحله اولیه این مسابقات در سال 95 در 30 نقطه از جهان و کشور ایران برگزار شد که از بین شرکت کنندگان افراد با رتبه بالا به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
هیات داوران این دوره از مسابقات 13 تن از هفت کشور جهان هستند که 6 داور از جمهوری اسلامی ایران و بقیه از سایر کشورها از جمله لبنان، مصر، عراق، کویت، مصر و افغانستان می باشند که در پایان از برگزیدگان تقدیر می شود.
آیین اختتامیه این مسابقات نیز پنجم اردیبهشت ماه امسال با حضور آیت‎ الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و سخنرانی آیت ‎الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در مدرسه امام کاظم(ع) قم ترتیب می یابد.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.