به گزارش ایرنا، وی عصر یکشنبه در آئین پایانی سومین المپیاد فرهنگی ورزشی طلبه های حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم، اظهار داشت: قم مرکز جهان تشیع، و جهان تشیع نیز قلب جهان اسلام است، از این رو این شهر باید در تمامی زمینه ها از جمله ورزش برای همه مسلمانان الگو باشد.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغییر سبک زندگی و حذف کار و فعالیت های بدنی از زندگی روزمره و گرایش شدید افراد به مصرف گرایی، افزود: با توجه به ماشینی شدن زندگی مردم و در مخاطره قرار گرفتن سلامتی و تندرستی آنها امر ورزش از جمله ورزش های باستانی و میل گرفتن باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد:ورزش های باستانی به فضای بسیار کمی نیاز دارند، و در عین حال در کمترین زمان انرژی زیادی را از بدن آزاد می کنند.
آیت الله حائری شیرازی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک زورخانه و استادیوم کوچک ورزشی در هر محله از شهر، گفت:تاکنون در درون گود زورخانه ها پهلوان های نام آوری رشد و پرورش پیدا کردند، و برای جامعه به یک اسوه و الگوی کم نظیری تبدیل شدند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم همچنین توجه به ورزش هایی مانند شنا و تیراندازی را نیز مطابق توصیه های اسلامی ضروری عنوان کرد، و افزود: برای ورزش کردن امکانات خیلی زیادی لازم نیست و به عنوان نمونه در محیط خانه اعضای خانواده می توانند با گذاشتن یک میز پینگ پنگ با هم به ورزش و مسابقه بپردازند.
مدیرکل امور تسهیلات حوزه علمیه قم نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این المپیاد امسال برای سومین سال پیاپی و با هدف گسترش برنامه های ورزشی در حوزه ها برگزار می شود، افزود: در این مسابقه ها بیش از 2 هزار تن از برادران طلبه در 12 رشته گروهی و انفرادی از جمله فوتسال، والیبال، طناب کشی، تیراندازی و شنا به رقابت پرداختند، که برگزیدگان آن نیز در این مراسم تجلیل می شوند.
حجت الاسلام حسین کریمی با اشاره به انجام این دوره از رقابت ها از ایام دهه فجر تا پایان سال گذشته افزود: علاوه بر این مسابقه ها که فقط به مردان اختصاص دارد، مسابقه های مشابهی نیز مختص بانوان و فرزندان طلبه ها به صورت مستقل و جداگانه و به همت حوزه معاونت فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار می شود.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.