محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: با توجه به ارتباط  بندهای این سیاست‌ها به اداره آموزش‌وپرورش، خانواده‌های جامعه ما امروز نیاز به آموزش و کسب اطلاعات دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: اجرای این طرح یک انقلابی را در کشور به وجود آورد، باید موفقیت‌های طرح تحول سلامت را به اطلاع مردم برسانیم.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان قم، تصریح کرد: طرح غربالگری ژنتیک در مدارس استان قم با مشارکت اداره بهزیستی استان، در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌ها، توسط کارشناسان ژنتیک، برگزار شد.

احمدی با اشاره به روند اجرای طرح غربالگری ژنتیک خاطرنشان کرد: این طرح با برگزاری کلاس‌های آموزشی، در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌ها، ویژه  6000 دانش‌آموز پایه دهم دختر و 5000 دانش‌آموز پایه دهم پسر و والدین آن‌ها انجام شد.

وی افزود: در نهایت بعد از برگزاری کلاس‌های آموزشی، 2000 نفر از دانش‌آموزانی که بعد از تکمیل فرم‌های پرسشنامه، مشکوک به معلولیت بودند، شناسایی و به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند، تا در صورت نیاز تحت معاینات تخصصی و درمان رایگان قرار گیرند.    

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان قم یادآور شد: با توجه به اینکه هر مسئولی در هرجایی که قرار دارد و با هر موقعیتی باید، به آسیب‌شناسی پرداخته و مشکلات حوزه خودش را مشخص کند و با وجود نیاز به یک نگرش مثبت در جامعه، باید اقدامات مثبت را در آن تبلیغ کنیم تا مردم با این اقدامات آشنا شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624561
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.