به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جلسه سه کمیسیون از کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری امروز پنجشنبه در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش جلسه کمیسیون‌های "تحقیق"، "107و 109قانون اساسی" و "آیین‌نامه داخلی" مجلس خبرگان، طی صبح و عصر امروز در دبیرخانه این مجلس در قم تشکیل شد.

عباسعلی کدخدایی از جمع بندی این شورا درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد و گفت: نتایج را امشب به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

و‌ی افزود: به خاطر اینکه لازم بود بررسی بیشتری درباره احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری داشته باشیم و از طرفی امروز مواجه بودیم با اینکه کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری در قم تشکیل می‌شود و چون اعضای شورای نگهبان همزمان عضو مجلس خبرگان بوده‌اند، تشخیص داده شد جلسه امروز شورای نگهبان در قم برگزار شود تا مسائل را سریع تر بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از نماز ظهر و عصر امروز، جلسه اعضای شورای نگهبان برگزار شد که محور آن ادامه بحث های گذشته درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه در این جلسه به جمع‌بندی رسیدیم و درحال حاضر مشغول انجام کارهای کارشناسی و مقدمات اداری هستیم و تلاش می‌کنیم نتایج را تا پایان ساعات امروز خدمت دوستان در وزارت کشور تقدیم کنیم.
وی درباره تعداد داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز شده است گفت: چون اعلام این موضوع از وظایف دوستان وزارت کشور است ان‌شاءالله وقتی اسامی به وزارت کشور اعلام شد دوستان وزارت کشور این کار را انجام خواهند داد.

‌کدخدایی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم اسامی داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز شده است امشب اعلام شود.

وی در ادامه اظهار داشت پس از اعلام رسمی اسامی از سوی وزارت کشور تبلیغات آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: همه داوطلبان قانون را رعایت کنند و از تخریب رقبا بپرهیزند.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان این امکان را دارد اگر تبلیغات به گونه‌ای باشد که من‌غیرحق در بحث انتخابات مؤثر باشد می‌تواند آن را در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624013
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.