به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در همایش «سهم من از امنیت و آرامش» در سالن همایش های شهرداری قم، امنیت را زنجیره ای به هم پیوسته دانست و افزود: این همایش با تبیین نقش همه دستگاه های اجرایی و قشرهای مختلف جامعه به دنبال نقش آفرینی همه مردم در تامین امنیت پایدار است.
وی با قابل قبول خواندن امنیت و آرامش ایجاد شده در قم ادامه داد: نیروی انتظامی در همه مقاطع با حضور مقتدارنه و مدبرانه امنیت پایداری را در قم تامین کرده است که باید با بررسی دقیق وضعیت موجود، راهکارهای علمی تداوم و ارتقای امنیت را در استان رقم زد.
صادقی از تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش در استانداری قم خبر داد و گفت: این دبیرخانه با پایش دقیق شرایط فعلی جامعه، وظایف و اقدام هایی که دستگاه های اجرایی استان در جهت ارتقای امنیت به عهده دارند را پیگری می کنند تا تمام دستگاه های اجرایی استان سهم خود را در امنیت و آسایش استان ایفا کنند.
استاندار قم افزود: دبیرخانه این همایش با برنامه ریزی، نیازهای شناسایی شده موجود را برای ارتقای امنیت و آسایش با جدیت پیگیری می کند و حمایت های معنوی و امکاناتی مورد نیاز نیروی انتظامی استان با استفاده بررسی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته عملیاتی می شود.

** قم جزو استان های پیشرو کشور در حوزه امنیت است
فرمانده انتظامی استان قم نیز در این همایش، هدف از اجرای همایش سهم من در امنیت و آرامش را تبیین مسئولیت ها برای تامین امنیت همه جانبه در استان برشمرد و گفت: گفتمان سازی مشارکت عمومی در امنیت، اولویت بخشی به روش های فرهنگی و اجتماعی، توسعه امنیت هوشمند و تامین امنیت فراگیر و آرمانی از جمله اهدافی است که در دستور کار همایش قرار دارد.
سردار کاظم مجتبایی گفت: گفتمان امنیت در جامعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شده تا همه دستگاه ها به کمک دستگاه های انتظامی و امنیتی سهم خود را برای تامین امنیت جامعه ایفا کنند.
وی موثرترین ابراز برای ایجاد امنیت را روش های فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: دستیابی به امنیت آرمانی، جامع و پایدار با کارهای فرهنگی و اجتماعی میسر می شود.
فرمانده انتظامی قم تاکید کرد: تنها راه ایجاد امنیت پایدار بهره گیری از عقلانیت و روش های فرهنگی است.
مجتبای،ی هوشمند سازی پلیس را بسیار مهم دانست و گفت: استفاده از ابزارها، سامانه ها و دوربین های الکترونیکی و هوشمند موجب ارتقای امنیت می شود.
وی تاکید کرد: قم از نظر امنیت، احساس امنیت و تامین امنیت جزو استان های پیشرو در کشور است.


** ظرفیت علمی استان قم به کمک پلیس آمده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز در این همایش، رویکرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را رویکرد فرهنگی دانست و گفت: تمام مراکز علمی استان برای فعال کردن ظرفیت های علمی، شناسایی مشکل ها و ارائه راهکارهای علمی در جهت کمک به نیروی انتظامی وارد میدان شده اند.
محمدرضا یوسفی ادامه داد: این همایش با هدف مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی و انتظامی، دانشگاه ها و مراکز علمی در برقراری امنیت و نهادینه کردن علمی مباحث مربوط به آسیب های اجتماعی و به کارگیری مشارکت های مردمی با همکاری مشترک پلیس، استانداری قم و دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شده است.
دبیر علمی این همایش افزود: فراخوان مقاله های این همایش در محورهای امنیت اجتماعی، اخلاقی، روانی، اقتصادی، فضای مجازی و حقوقی، سال گذشته انجام و بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش از سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد 30 مقاله حائز امتیازهای برتر شد.
همایش «سهم من در امنیت و آرامش» و همچنین شورای اداری استان قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.
در این همایش از مجموعه مقاله های برگزیده و همچنین مجموعه ای مکتوب با عنوان نظام واره مقابله با آسیب های اجتماعی رونمایی شد؛ در این نظام واره، سهم همه دستگاه ها برای تامین امنیت و آرامش مشخص شده است. تقدیر و تشکر از دستگاهایی که در تامین امنیت استان قم نقش فعالی را ایفا کرده اند از دیگر برنامه های این همایش بود.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.