به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از استانداری قم ُ‌سید مهدی صادقی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قم، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر امانت داری مسئولان از رأی مردم افزود:امانت داری در انتخابات و مراقبت دولت از نظر مردم، جزو اصول غیر قابل تغییر و خط قرمز مسئولان است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
وی در ادامه با تاکید بر توجه جدی مسئولان به مبارزه با قاچاق کلان کالا و ارز اظهار کرد: مبارزه با قاچاق خرد موجب غفلت از قاچاق کالا در سطح کلان می شود به همین دلیل مسئولان نباید توجه خود را معطوف به قاچاق خرد کرده بلکه آنچه اهمیت دارد تلاش برای جلوگیری از قاچاق کالا در سطح عمده و کلان است.
استاندار قم ادامه داد: در بعضی موارد تبعات مبارزه با قاچاق خُرد از منافع آن است و از این رو مقابله قاچاق سازمان یافته و کلان باید در دستور کار قرار گیرد.
صادقی با تاکید بر نگاه فرابخشی در برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید نیازسنجی و کار کارشناسی در زمینه اقدام های عملیاتی برای مبارزه جدی با قاچاق عمده کالا و ارز در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد.
در سال 95 میزان کشفیات کالای قاچاق در استان قم 50 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافته است.

**استاندار قم همچنین در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در قم، مردمی بودن ارتش را از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در شرایطی که رژیم شاهنشاهی متحد آمریکا و یکی از قویترین نیروهای نظامی منطقه بود، همین روحیه ی بدنه اصلی ارتش موجب تحقق انقلاب اسلامی بر خلاف پیش بینی های صاحب نظران دنیا شد.
صادقی با اشاره به تدبیر امام خمینی (ره) در حمایت از ارتش در بدو تاسیس جمهوری اسلامی افزود: در سالهای پس از پیروزی نهضت اسلامی، ارتش در عرصه های مختلف به ویژه در جنگ هشت ساله ی تحمیلی از میهن اسلامی جانانه دفاع نمود.
وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند دنیا در معادلات منطقه نقش تاثیرگذار ایران را در نظر می گیرند، ادامه داد: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با داشتن تجربه جنگ هشت ساله و با بهره گیری از فناوری های نظامی توانسته اند قدرت خود را به جهانیان اثبات کنند.
استاندار قم انسجام، اتحاد و انضباط کاری را از مشخصه های نیروی ارتش جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد:توان دفاعی در کنار نظم عملیاتی، مولفه ای تاثیرگذار در دستیابی به اهداف و راهبردهای این نیرو بوده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به کشوری تجاوز نکرده است تاکید کرد: با تکیه بر نیروهای نظامی در دفاع از کیان کشور بزرگ ایران هیچ گاه کوتاه نمی آییم.
امام راحل(ره) درسال 1358 با صدور پیامی 29 فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی نامیدند.
پس از پیام تاریخی امام خمینی(ره)، همه ساله ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در این روز با برگزاری رژه در تهران و شهرهای بزرگ سراسر کشور بخشی از توان تسلیحاتی و آمادگی رزمی نیروهای خود را به رخ دشمانان این ملت می کشد.
7404/ 6133/تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشاردهنده:‌جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.