به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فریبا علاسوند پیش از ظهر امروز در نشست   سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که با عنوان نقش حوزه‌های علمیه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: برای کاربردی‌تر کردن آموزش‌ها و دغدغه‌های اجتماعی ایجاد کارگاه‌های آموزشی بسیار کمک‌کننده است.

علاسوند با انتقاد از سند تحول آموزش‌وپرورش افزود: متأسفانه در سند تحول آموزش‌وپرورش سرفصل‌های مورد اهتمام حوزه‌های علمیه در نظر گرفته نشده است و باید از آموزش‌ و پرورش بخواهیم تا در دروس دینی خود تغییراتی را انجام دهد.

وی بابیان اینکه طلاب در متن مشکلات و معضلات جامعه هستند، گفت: آموزش‌ و پرورش باید از این ظرفیت گسترده حوزه‌های علمیه برای کاهش معضلات اجتماعی استفاده کند.

علاسوند بابیان اینکه با فعالیت مردان و زنان در فضای مجازی پدیده خیانت خانواده‌ها  دارای صعودی بوده است، تصریح کرد: معضلات و آسیب‌های اجتماعی امروز پیچیده‌تر شده است و برای مقابله با این آسیب‌ها باید راهکارها و تمهیدات جدیدی اندیشیده شود.

وی بابیان اینکه ورود در هر عرصه‌ای نیازمند تخصص در آن زمینه است، تأکید کرد: نباید فکر کنیم با صرف خواندن دروس حوزوی در هر زمینه و معضلی توان مقابله داریم.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه ادامه داد: باید جلسات مشترکی بین جامعه دانشگاهی و حوزوی برگزار شود تا درباره معضلات اجتماعی بحث و تبادل‌نظر شود.

علاسوند با اشاره به اینکه همکاری‌های حوزه‌های علمیه خواهران و برادران می‌تواند منشأ خیری برای کارهای بزرگ شود، تصریح کرد: با تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های عملی میزان این تأثیرگذاری‌ها بیشتر خواهد بود.

وی از طلاق  و فضای مجازی به‌عنوان  دو پدیده‌ی رو به افزایش در جامعه یادکرد و گفت: باید برای جلوگیری از تبدیل‌شدن این موارد به  آسیب چاره اندیشید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622543
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.