به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد،‌ اظهار داشت: جایگاه امروز حوزه‌های علمیه خواهران مرهون تلاش‌های مرحوم آیت‌الله شرعی است.

وی با بیان اینکه نگاه به حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه‌های علمیه خواهران بعد از انقلاب و با توجه به حمایت‌های امام خمینی(ره)، ‌مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تغییر کرده است، افزود: باهمت همه امروز حوزه‌های علمیه خواهران به جایگاه قابل قبولی رسیده و امروز تمامی دروس ما دارای استاد است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور هویت حوزه‌های علمیه خواهران را مدنظر قرار داد و گفت: امروز همه مراجع عظام تقلید اجاره هزینه وجوهات شرعی را در مدارس حوزه علمیه خواهران داده‌اند و به برکت تلاش‌ها امروز تولید علم در این حوزه‌ها در سطح بالایی قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری 670 کرسی آزاداندیشی در دو سال گذشته در حوزه خواهران ابراز کرد: امروز راه چند صدساله را در بیست یا سی سال طی کرده‌ایم و رسیدن به جایگاه مهم در عرصه نظریه‌پردازی و اندیشه ورزی در این حوزه‌ها دور نیست.

جمشیدی سیاست حوزه‌های علمیه خواهران در سال جدید را ارتقا کیفی و رفع نواقص دانست و عنوان کرد: در این راستا نیازمند بازبینی دقیق نظام آموزشی هستیم و قطعاً برنامه‌هایی برای آن در سال جاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به مسائل جاری کشور و انتخابات بی‌تفاوت نیست ولی جناحی و حزبی رفتار نخواهد کرد و چارچوب ترسیمی مقام معظم رهبری چارچوب حوزه خواهران خواهد بود و این حوزه همواره پشتیبان نظام خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: حوزه علمیه خواهران نسبت به تمام دولت‌ها حساس خواهد بود و اگر اشتباهی ببیند، متذکر خواهد شد، چراکه نظام مولود حوزه است و هیچ مادری نمی‌تواند نسبت به مولود خود بی‌تفاوت باشد.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران نمی‌تواند پایگاه تبلیغاتی نامزدها باشد افزود: حضور طلاب در ستادهای انتخاباتی بدون اشکال است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال تأکید کرد: حوزه‌های علمیه در قبال شعار سال مسئول هستند، چراکه اقتصاد مقاومتی برای خروج از وابستگی‌ها به بیرون از کشور است و ما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621211
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.