به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید امید مؤذنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شخصیت علمی شهید صدر اظهار داشت: آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر شخصیتی کم‌نظیری هستند که در عرصه‌های علمی و تأثیرات سلوک سیاسی و اجتماعی اقدامات ویژه‌ای داشته‌اند و در همه این امور نوآوری داشته است.

وی افزود: آیت‌الله شهید صدر در تحکیم و ثبات جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند و ایشان در فقه، فلسفه و علومی چون اقتصاد و ریاضیات خالق آثاری بودند که تا امروز بی‌نظیر بوده است.

معاون پژوهش پژوهشگاه شهید صدر یکی از ویژگی‌های شهید صدر از دیدگاه مقام معظم رهبری را مکتب‌آفرینی در دانش‌های اسلامی بیان کرد و گفت: قوت علمی و قدرت پاسخ‌دهی به نیازهای جامعه  مشخصه اصلی آثار آیت‌الله شهید صدر است که بعد از تألیف این آثار، تدریس، مطالعه و تحصیل آن‌ها در تمام جهان شد.

وی بیان کرد: پژوهشگاه تخصصی آیت‌الله شهید صدر، وظیفه خود می‌داند که آثار این شهید والامقام و ترجمه آن‌ها تمرکز داشته باشد، همچنین برای معرفی اندیشه‌های آیت‌الله شهید صدر، بر آن است تا همایش‌هایی را برای تبیین شخصیت ایشان برگزار کند.

مؤذنی ادامه داد: این همایش‌ها به‌عنوان تلنگری به‌منظور سوق دادن ذهن‌های فعال اندیشمندان جوان حوزه، علاقه‌مندان و دانشگاه به سمت این شخصیت بی‌نظیر اندیشه اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری همایش آیت‌الله شهید صدر با عنوان« راه صدر» در قم گفت: در این همایش دو تن از شخصیت‌های برجسته حوزه، آیت‌الله سید عبدالهادی شاهرودی از شاگردان شهید صدر و آیت‌الله اعرافی سخنرانی خواهند کرد و ابعاد اندیشه آیت‌الله شهید صدر را ارائه خواهند کرد.

معاون پژوهش پژوهشگاه شهید صدر خاطرنشان کرد: همایش راه صدر روز پنجشنبه 31 فروردین‌ماه سال جاری از ساعت 10:30 تا 13 در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مؤذنی ادامه داد: همچنین روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری، همایش دیگری در تهران با حضور آیت‌الله کعبی، استاد رحیم‌پور ازغدی و اقتصاددان فرانسوی ژولین پلیسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621210
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.