به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام علی محمدی امشب در مراسم تجلیل از مبلغان طرح آرامش بهاری نوروز 96 که در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در سایه نظام جمهوری اسلامی انجام مراسمات مذهبی و تبلیغ معارف اسلامی آسان‌تر و امکان‌پذیرتر شده است، اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب و به گفته امام راحل، طلاب مجبور بودند در نیمه‌های شب به درس و بحث بپردازند.

وی با بیان اینکه مجاهدت و تلاش به‌منظور حفظ این نعمت الهی، الزامی است، افزود: همه باید تلاش کنیم تا این نعمت را که با سختی بسیار به‌دست‌آمده را حفظ کنیم، چراکه اکنون در سایه نظام می‌توانیم هر برنامه‌ای را اجرا کرده و هر مشکلی را حل کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ستم نظام شاهنشاهی در حق طلاب را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در آن زمان عرصه برای طلاب بسیار سخت بود و مدام مورد اهانت رژیم پهلوی قرار می‌گرفتند، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی دارای ارزش و جایگاه هستند.

وی با تأکید براینکه به‌جای آوردن شکر این نعمت بزرگ واجب و ضروری است، تصریح کرد: خداوند متعال در قبال شکر نعمت، نعمات دیگری را ارزانی می‌فرماید و این در حالی است که خدا با هیچ‌یک از بندگان خود تعارف ندارد و اگر بنده‌ای شکر نعمت نکند، خداوند ممکن است آن نعمت را از او دریغ کند.

محمدی بابیان اینکه اکنون فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) و اسلام است، بیان کرد: در این عرصه حساس، طلاب باید تجربیات موفق خود را ثبت و ضبط کنند تا از دوباره‌کاری و اتلاف وقت جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام‌شده است، گفت: متأسفانه همچنان مشکلی در این راه وجود دارد که ان‌شاءالله با تلاش و ممارست طلاب و مسئولان برطرف می‌شود، در این راستا لازم است تا طلاب غیربومی احترام و عزت طلاب بومی را نیز حفظ کرده و آن‌ها را نیز برای تبلیغ با خود همراه کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را فناوری تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) برشمرد و عنوان کرد: این طرح باید در مناسبت‌های مختلف و در 4 فصل سال برگزار شود، تا از این فرصت به نحو احسن استفاده شود که البته لازمه آن فکر، برنامه‌ریزی، شیوه درست تبلیغ و ابتکار و خلاقیت است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نقاط ضعف نیز از اعمال مهم دیگری است که حتماً باید توسط طلاب به آن پرداخته شود، تا به‌مرورزمان تقویت شوند، همچنین نسبت به مقوله آموزش نیز باید توجه ویژه داشته باشیم.

محمدی تأمین زیرساخت‌های لازم برای تبلیغ در مناطق مختلف کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: این مهم باید همواره در دستور کار قرار گیرد و خانه‌های طلاب نیز باید جانمایی شده و براساس نیاز آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی حفظ روحیه انقلابی و جهادی را لازمه پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: درصورتی‌که همواره بر این اصل استوار باشید، می‌توانید به‌تمامی اهداف اسلامی دست پیدا کنید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620248
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.