به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد به برنامه‌های شهرداری در سال 96 اشاره کرد و اظهار داشت: برای امسال در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی، زیربنایی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی و... برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم.

شهردار قم به بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری در سال 96 اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است که تا پایان سال 96 حدود 5 کیلومتر از خط نخست مترو را راه‌اندازی کنیم.

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه تلاش شهرداری بر آغاز سریع حفاری خط دوم مترو است، بیان کرد: فاینانس دو خط مترو در مراحل انتهایی است و برای آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو نیازمند اتمام روند جابجایی و انتقال دستگاه تی بی ام هستیم که به‌محض تکمیل این برنامه، حفاری آغاز خواهد شد.

وی بابیان اینکه 14 مرکز فرهنگی و ورزشی در قم کلنگ زنی می‌شود، خاطرنشان کرد: هشت مورد از این مراکز برای شهرداری و در هشت منطقه است، یک مورد برای کمیته امداد و پنج مورد نیز برای سپاه است که اقدامات اجرایی را به‌زودی آغاز خواهند کرد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه این امکانات تحولی در حوزه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در شهر قم ایجاد می‌کند، تصریح کرد: این امکانات در تمام مناطق با اولویت مناطق محروم پیش‌بینی‌شده و امکانات جامعی را ازجمله استخر در آن‌ها دیده‌ایم.

افزایش ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری قم تا پایان اردیبهشت‌ماه

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به ورود 40 دستگاه اتوبوس به ناوگان درون‌شهری قم، اظهار داشت: قرارداد این دستگاه‌ها سال گذشته نهایی شد که چهار دستگاه پایان سال گذشته تحویل گرفته شد و 36 دستگاه دیگر نیز تا اواسط اردیبهشت تحویل داده می‌شود تا به چرخه حمل‌ونقل وارد شود.

حسین مؤمنی موحد خاطرنشان کرد: چهار دستگاه اتوبوس که تحویل داده‌شده در حال طی کردن مراحل بیمه و پلاک گذاری است تا بتوانیم در خطوط درون‌شهری از آن‌ها استفاده کنیم و به خدمت‌رسانی شهروندان بپردازیم.

وی با اشاره به تعداد اتوبوس‌های فعال، گفت: اکنون 258 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 50 دستگاه اتوبوس ملکی فعال است که با ورود 40 دستگاه مجموع اتوبوس‌های ملکی به 90 دستگاه می‌رسد.

وی عنوان کرد:‌ اتوبوس‌ها در مسیرهایی که تقاضای سفر بیشتر دارد یا در سایر خطوطی که هیئت‌مدیره تعیین می‌کند مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بابیان اینکه بحث نوسازی ناوگان در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه عمر ناوگان به 9 سال رسیده و یک سال دیگر تعهد اتوبوس‌های بخش خصوصی به پایان می‌رسد از سال گذشته بحث نوسازی ناوگان در دستور کار سازمان بوده است.

مؤمنی یادآور شد: برای امسال و سال آینده برنامه‌ریزی‌شده تا تعدادی اتوبوس خریداری شود تا جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شود و به‌تدریج اتوبوس‌های فرسوده از چرخه خارج شود.

پیشرفت 15 درصدی پروژه زیرگذر شهید کریمی

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به احداث پروژه زیرگذر شهید کریمی، اظهار داشت: این پروژه به‌صورت پیمانکاری به این سازمان واگذارشده که سازمان عملیات آن را انجام می‌دهد؛ مبلغ قرارداد اولیه 21 میلیارد تومان است.

محمدتقی نادعلی به موقعیت این پروژه شهری اشاره نمود و گفت: این پروژه ازیک‌طرف به تقاطع بلوار پیامبر اعظم(ص) با بلوار شهید کریمی و از سوی دیگر بلوار شهید کبیری است که با این اتصال بخشی از رینگ قم تکمیل می‌شود.

نادعلی خاطرنشان کرد: مدت‌زمان اجرای این پروژه هشت ماه است که در حدود دو ماه از شروع عملیات اجرایی آن می‌گذرد.

وی با اشاره به مشخصات دیگر این پروژه، گفت: این پروژه زیرگذری به طول 500 متر است، چهار رمپ جهتی دارد و دارای حجم خاک‌برداری حدود 115 هزار مترمکعب است، حدود 900 شمع در آن کار می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم یادآور شد: این پروژه یک معارض لوله فاضلاب دارد که شرکت آب و فاضلاب مشغول برطرف کردن این معارض است اگر این امر سریع‌تر انجام شود به پیشرفت پروژه کمک می‌کند.

نادعلی بابیان اینکه این پروژه حدود 15 درصد پیشرفت واقعی دارد، گفت: با توجه به اینکه برنامه زمان‌بندی پروژه هشت‌ماهه است سعی می‌کنیم بر اساس برنامه زمان‌بندی شهریور یا مهرماه سال جاری پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

نوسازی و بهسازی 10 بوستان شهری در منطقه 6

سید محمد موسوی‌منش با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه 6 در سال گذشته در حوزه فضای سبز، اظهار داشت: فعالیت این بخش موفقیت‌آمیز بوده که ازجمله آن‌ها آماده‌سازی باغچه به میزان 2 هزار و 500 مترمکعب، 27 هزار مترمکعب خاکریزی و 400 مترمکعب ماسه‌دهی اشاره کرد.

شهردار منطقه 6 قم خاطرنشان کرد: 16 هزار مترمکعب کوددهی، شخم، اصلاح و تسطیح خاک از دیگر اقدامات شهرداری منطقه است.

موسوی منش با اشاره به اقدامات دیگر در زمینه فضای سبز، گفت: کاشت گل‌های فصلی و دائمی به میزان 62 هزار گلدان، کاشت گیاهان پوششی به میزان 64 هزار گلدان، 19 هزار درختچه زینتی و 14هزار نهال از دیگر اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه نگهداری فضای سبز 5 هزار لیتر سم رقیق‌شده مصرف‌شده و 4 هزار و 600 تله زرد نصب‌شده است.

شهردار منطقه 6 قم یادآور شد: ترون‌زنی 12 هزار متر در بلوار کارگر، سوم خرداد، تهرانی مقدم، 17شهریور، کشاورز جنوبی و بوستان‌های زنگارکی، همت و حکمت از دیگر اقدامات است.

موسوی‌منش هرس درختان 18 مدرسه در سطح منطقه، کاشت بذر به میزان 220 مترمربع، تولید نشاء به میزان 154هزار مترمربع و 24 هزار قلمه را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه فضای سبز ذکر کرد.

وی از بهسازی 10بوستان در سال گذشته خبر داد و افزود: بوستان‌های امام علی(ع)، حافظ، هدیه، درنا، شهاب، زنگارکی، گلستان، کوچه 30 بعثت، نسترن و قمر بنی‌هاشم ازجمله آن‌ها است.

شهردار منطقه 6 قم خاطرنشان کرد: احداث سه بوستان در خیابان همت، 7 هزار و 500 متر احداث شبکه آبیاری قطره‌ای، 5 هزار متر شبکه آبیاری بارانی و 12 نمازخانه به‌صورت آلاچیق در بوستان‌ها از دیگر اقدامات در حوزه فضای سبز است.

موسوی‌منش توسعه سرانه لچکی‌ها و رفیوژها در سطح منطقه، توسعه سرانه بوستان‌های جنگلی به میزان 14هزار مترمربع، جابه‌جایی مخزن پلی‌اتیلن چاه رضوی به داخل محوطه شهرداری منطقه و احداث ساختمان فضای سبز در بوستان شهریار را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 620100
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.