در این بیانیه که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گفت آمده است: گروه‌های تکفیری که جهان اسلام را به خونریزی و ویرانی کشیدند مانند داعش و امثال آن‌ها، در حال انقراض هستند، ولی دشمنان اسلام از پای ننشسته‌اند و دائم اصرار دارند که آتش اختلافی را به صورت دیگری در میان مسلمین شعله‌ور سازند، به همین دلیل ضرورت دارد که مسلمانان کاملا به هوش باشند و از هر سخن و هر کاری که موجب تفرقه میان مسلمین است، بپرهیزند.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بیانیه خود افزوده است: بتازگی اطلاع یافتم که شبکه محترم ولایت بدون هیچ‌گونه اطلاع به اینجانب، برنامه تفرقه انگیزی را اجرا کرده(هرچند بعد از آن عذرخواهی کرده‌اند) ولی به ایشان تاکید کرده‌ام که اگر یک بار دیگر برنامه تفرقه‌انگیزی اجرا کنند، برای همیشه حمایت خود را از آن‌ها بر می‌دارم.
شبکه جهانی ولایت یک شبکه ماهواره ایی مستقل، غیر دولتی - غیر انتفاعی و جهانی است که در پنجم تیرماه 1389به منظور نشر عقاید پیروان اهل بیت(ع) به صورت مستدل به دور از هر گونه اهانت بنا نهاده شده است. اساسنامه این شبکه که هم اکنون به زبان های متعدد در جهان پخش می شود پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضای رئیس جمهور وقت رسیده و هم اکنون شبکه ولایت دارای شخصیت حقوقی مستقل است.
در ادامه این بیانیه آمده است: برنامه‌های کنگره‌هایی که ما داشتیم نشان می‌دهد که به سوی وحدت صفوف در برابر دشمنان مشترک حرکت می‌کنیم و از برنامه‌هایی که سبب اختلاف و جنگ‌های داخلی میان مسلمین می‌گردد، بیزاریم.
دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری توسط آیت الله ناصر مکارم شیرازی در سال 1391 راه اندازی شد. نخستین همایش بین المللی «خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز» در مهرماه 1393 و دومین کنگره نیز در تیرماه 1394 با حضور شمار زیادی از علما و اندیشمندان جهان در قم برگزار شد.
تا کنون نشست های این کنگره در کشورهای سوریه، پاکستان، لبنان برگزار شده و در آینده نیز در کشورهای اندونزی و هندوستان نیز برگزار می شود.
این مرجع تقلید در این بیانیه تصریح کرده است: از برادران اهل‌ سنت نیز انتظار دارم که از سخنان تفرقه‌انگیز بعضی از تندروها جلوگیری کنند و اگر نفوذی در بعضی شبکه‌های تفرقه‌انگیز دارند به آن‌ها یادآور شوند که نتیجه این کار، آب به آسیاب دشمن ریختن و خون مسلمین را به وسیله مسلمین هدر دادن و دشمن را شاد کردن است.
وی با تاکید بر این که به یقین روح نبی اکرم حضرت رسول الله(ص) پیغمبر رحمت و محبت، از این کارها بیزار است ابراز امیدواری کرد که خداوند به همه بیداری و آگاهی نسبت به وظایفی که در این عصر در برابر او بر عهده داریم، مرحمت فرماید.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.