به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد بابیان اینکه امسال شرایط موفقی در حوزه اسکان اضطراری در شهر قم فراهم‌شده است، اظهار داشت: بااین‌وجود برنامه ویژه‌ای برای سال‌های آینده داریم و می‌خواهیم کمپ‌های اصلی همچون فدک و غدیر را برای مسافرین و زائران نهادینه کنیم.

شهردار قم تقویت کمپ‌های اسکان را در راستای احترام به مردم دانست و گفت: به دنبال این هستیم که فضاهایی پایدار و در شأن مردم در شهر فراهم‌شده و رفاه و آسایش زائران را در زمان حضور در قم تأمین کنیم.

سقائیان نژاد با تأکید بر تأمین زیرساخت‌هایی مناسب در شهر برای استفاده همشهریان، بیان کرد: ما باید برنامه‌های خود برای شهروندان قمی نیز تقویت کنیم و تنها نگاهمان به مسافران نباشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم پیشنهاد‌ات خود را به مدیریت شهری ارائه کنند، گفت: یکی از محورهای توسعه قم رسیدگی به امر گردشگری مذهبی و تقویت زیرساخت‌ها در این بخش است و نیاز داریم در این بخش مردم هم همراه ما بوده و نظرات خود را بیان کنند.

شهردار قم بابیان اینکه حرکت شهرداری برای تقویت امکانات قم روبه‌جلو است، افزود: ظرفیت قم بسیار بالا است هرچند اقدامات زیادی انجام‌شده اما تا قله فاصله زیادی داریم.

رعایت شاخص‌های کیفی و اصول فنی در اجرای پروژه‌های عمرانی

شهردار منطقه 7قم ضمن تأکید بر نظارت کارشناسی و رعایت اصول فنی پروژه‌های عمرانی، گفت: تمامی پروژه‌ها با هماهنگی و مطابق طرح‌های اداره طراحی شهرداری قم و منطبق بر اصول فنی بوده و این امر، در طی مراحل ساخت و اجرا نیز رعایت می‌شود.

علیرضا اقبالیان اظهار داشت: روند پروژه‌ها نشان از پویایی منطقه در امر عمرانی و خدماتی دارد که همکاران ما تلاش دارند با تمام توان و استفاده حداکثری از امکانات موجود در جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان و زائرین گام بردارند.

اقبالیان با تأکید بر نقش شهرداری‌ها در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، گفت: بی‌شک هر منطقه‌ای دارای نیازهای متعددی است که شناسایی و اولویت‌بندی این نیازها، مستلزم برنامه‌ریزی اساسی است که امیدواریم با اجرا و پیگیری پروژه‌های جدید بتوانیم بخش به بخش این نیازها را مرتفع نماییم.

وی در ادامه با تأکید بر مشارکت شهروندان در توسعه و آبادانی شهر، افزود: بی‌شک مشارکت و همراهی شهروندان در برنامه‌های شهری باعث تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی خواهد شد.

لوپ تونل غدیر تکمیل می‌شود

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم با اشاره به پروژه احداث لوپ تونل غدیر، اظهار داشت: این پروژه با قراردادی بالغ‌بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بین شهرداری قم و شرکت توان راه ارجان منعقد شد.

عباس حلوایی زاده خاطرنشان کرد: هدف از این لوپ تأمین دسترسی مستقیم تونل غدیر به بلوار پیامبر اعظم(ص) است ازجمله عملیات شاخص این پروژه اجرای شمع گذاری، تابلیه، خاک‌برداری، دیواره سازی، جدول‌گذاری، زیرسازی آسفالت و روشنایی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه در حدود 93 درصد است، گفت: عملیات تکمیلی این پروژه در ماه آینده به پایان می‌رسد و پروژه مذکور برای شهروندان قابل بهره‌برداری خواهد بود.

حلوایی زاده یادآور شد: ایجاد فضای پارکینگ برای زائران کریمه اهل‌بیت(س) در حدود 500 دستگاه از شاخصه‌های دیگر این پروژه است که این ظرفیت به ظرفیت پارکینگ شبستان اضافه شد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم ابراز  کرد: با بهره‌برداری از پروژه مذکور در تمام ایام حتی ویژه مناسبت‌ها شاهد ترافیک روی سطح بلوار عمار یاسر نباشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619172
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.