به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به محورهای فعالیتی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند سازمان تبلیغات اسلامی یکی از حسنات کشور است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه‌ای جداگانه در بحث تبلیغات به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه باقی ماندن بر روحیه انقلابی یکی از ویژگی‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: سازمان تبلیغات در واقع مسیر خود را باروحیه انقلابی در جهت پیشبرد تبلیغ حوزه دین زیر نظر مقام معظم رهبری و مراجع پیش برده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم بابیان اینکه عمده فعالیت‌های سازمان تبلیغات در حوزه تبلیغات است، تصریح کرد: یکی از محورهای کاری سازمان تبلیغات اسلامی دارالقرآن است؛ در واقع فعالیت‌های قرآنی اعم از تجوید، قرائت، حفظ و تفسیر بوده که بسیار متنوع است.

وی بیان کرد: اعزام مبلغ با یک افزایش خوبی روبه‌رو بوده است که بعد از سال 85 بالغ‌بر 54 هزار اعزام مبلغ را داشته‌ایم، همچنین شاهد استقرار 35 روحانی در روستاهای بالای 200 خانوار در قم هستیم.

اسکندری با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: درجاهایی که روحانی مستقر وجود داشته است شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم که این مطلب نیز موردعنایت مقام معظم رهبری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که در حوزه سنتی و دینی اعم از مساجد، کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی صورت می‌گیرد مجموعه کارهایی است که سازمان تبلیغات اسلامی آن را انجام داده است.

رئیس سازمان تبلیغات قم تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های سنتی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی حضور در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، برگزاری گفتمان دینی و پاسخگویی به شبهات دینی از گسترده‌ترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تبلیغ باید از فضای مجازی هم استفاده کرد: عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در فضای مجازی داریم نشر فعالیت‌های قرآنی و اهل‌بیت (ع) را در دستور کار قرار داده‌ایم، همچنین سایت سازمان تبلیغات روزانه در کشور بالغ‌بر یک‌میلیون بازدیدکننده دارد.

اسکندری تصریح کرد: 25 هزار مقاله در حوزه دینی در فضای مجازی منتشر‌شده است، همچنین کارهای خوبی برای مقابله با مکاتب خودساخته بشری که انحرافاتی را در فضای مجازی ایجاد می‌کند، صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با هجمه‌های سنگین دشمن چاره‌ای جز گسترش حوزه‌های علمیه و تربیت مبلغ نداریم، بنابراین هرچه بتوانیم حوزه‌های علمیه را گسترش دهیم می‌توانیم در برابر هجمه‌های دشمن پیروزتر شویم.

رئیس سازمان تبلیغات استان قم با اشاره به اینکه باید اتفاق‌های حوزه دین را با مردم گره زد، بیان کرد: گره‌زده شدن مردم با حوزه دین می‌تواند ما را از خطرات مصون بدارد.

انتها پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616924
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.