به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان در نشست خبری اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار داشت: سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه در 29 ،30 و 31 فرودین سال جاری در قم برگزار می‌شود.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌‌های علمیه خواهران با اشاره به برنامه‌های این اجلاس افزود: این اجلاس در 3 روز  و در 3 بخش، تبیین اهداف و راهکارهای آینده حوزه با حضور معاونت‌ها، برگزاری 6 کمیسیون تخصصی و حضور سخنرانان از شخصیت‌های برجسته سیاسی و حوزوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عنوان اجلاس پیش رو "حوزه علمیه، آسیب‌های اجتماعی و اقدام عمل" است تصریح کرد: وقتی جامعه‌ای دچار آسیب‌ها اجتماعی می‌شود همه بخش‌های جامعه را درگیر می‌کند ولی باید بگوییم خوشبختانه خانواده حوزه علمیه کمتر دچار این آسیب‌ها شده است.

ابراهیمیان با تأکید بر لزوم ورود حوزه‌های علمیه خواهران در کنترل آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: 466 مدرسه علمیه در سراسر کشور می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در حل آسیب‌های اجتماعی در کشور ایفا و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح جامعه را به‌سوی جامعه مدنی و دینی‌تری  هدایت کند.

وی با بیان اینکه 63 هزار طلبه خواهر در مدارس و حوزه‌های علمیه سراسر کشور مشغول تحصیل هستند گفت: 54 هزار نفر از این طلاب در سطح عمومی، 9 هزار نفر در سطح عالی و 100 نفر در سطح تخصصی در حال تحصیل بوده و 37 هزار نفر از این طلاب رسماً مبلغه بوده  که با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده می‌توانیم از این پتانسیل بالا  در جهت کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در سال جاری  بهره ببریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616685
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.