محمدرضا طلایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه 90 درصد برنامه‌های حوزه کشاورزی استان در اقتصاد مقاومتی انجام‌شده است اظهار داشت: در این راستا 972 شغل در دو محور صنایع تبدیلی تکمیلی در حاشیه روستاها و آب‌وخاک ایجادشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با تأکید بر اینکه اشتغال در حوزه کشاورزی عمدتاً پایدار است عنوان کرد: در بخش تسهیلات رونق تولید 165 میلیارد تومان معرفی به بانک صورت گرفت که با تائید 102 میلیارد تومان درنهایت 53 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: نقطه چالش ما در زمینهٔ سرمایه‌گذاری بوده چرا که اشتغال بدون سرمایه‌گذاری نمی‌شود، عدد 53 میلیارد تومان تسهیلات برای استان رقم پایینی است که باید تقویت شود و حداقل باید به 5 برابر برسد.

طلایی با اشاره به اینکه درزمینهٔ تولیدات با توجه به محدودیت‌های آبی، کاهش 10 درصد سطح زیر کشت داشتیم خاطرنشان کرد: باوجوداین کاهش اما 6.4 درصد افزایش تولیدات کشاورزی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم توسعه اراضی شیب‌دار در استان را از اقدامات سال جاری دانست و افزود: با توجه به اعتبارات ملی خوبی که این طرح دارد یکی از برنامه‌های موردتوجه در بخش کشاورزی استان منظور شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 616056
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.