به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به ترفند رهبر معظم انقلاب در رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی پیشنهاد رهبری برای دفاع از مرزهای اقتصادی کشور است.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را تعریف و ابزارهای آن را نیز معرفی کرده‌اند، افزود: ایشان اقتصاد مقاومتی را الگوی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام می‌دانند، و لازم است تا با استفاده از این روش از مرزهای اقتصادی کشورمان دفاع کنیم.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه دوران دفاع مقدس را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: در ابتدا بنی‌صدر شیوه ابزار سالاری دفاعی را انتخاب کرد که موفق نشد، اما پس از او نیروهای مردمی مقابل دشمن قرار گرفتند و موفق شدند.

وی با تأکید براینکه برای عقب راندن دشمن در جنگ اقتصادی باید از الگوی هشت سال دفاع مقدس استفاده کرد، گفت: اضلاع اساسی جامعه در دوران جنگ تحمیلی حوزه، نمازهای جمعه، بسیج و سپاه بودند، حوزه نقش بازوی فکری و نمازهای جمعه بازوی بسیج عمومی در آن دوران بود.

یوسفی خاطرنشان کرد: نمازهای جمعه باید رسالت خود را در قبال اقتصاد مقاومتی انجام دهند، تا همانند آن دوران حتی یک وجب از خاک کشورمان به اشغال دشمن درنیاید، بنابراین لازم است با جریان مردم‌سالاری دینی با دشمن مقابله کنیم.

وی راه‌اندازی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی را الزامی دانست و گفت: حوزه، نماز جمعه، سپاه و بسیج نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنند، همچنین طراحی الگوی اقتصادی نیز باید توسط حوزه‌های علمیه و بر پایه‌ی مبانی، فقه و اخلاق صورت بگیرد.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه با تأکید بر ضرورت ایجاد هسته‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: این هسته‌ها باید در تمام استان‌های کشور اجرایی شده تا مزیت‌های اقتصادی و انسانی استان‌ها شناسایی و به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615629
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.