به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: در راستای منصب خدمت، باید در هر پست و لباسی که آقای قالیباف یا هر فرد دیگر حضور دارند باید بتوانند به جامعه خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر گرفتاری‌ها از هوای نفس است، افزود: انتظار از مسئولان  است که در قالب تقوا کار کنند، تا مردم از آنان فیض ببرند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید" خداوند با هیچ فردی نسبت قوم و خویشی ندارد" و حضرت سجاد(ع) می‌فرماید" در کارها عمل می‌خواهیم درواقع مصداق واقعی در کارها عمل است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) در رابطه با تواضع می‌فرمایند" هر شخصی را در بیرون از خانه دیدید بگویید این شخص از من بهتر است، همچنین حضرت سجاد(ع) می‌فرمایند" اگر فردی سنش بیشتر از شما بود بگویید ایشان زودتر از من به اسلام ایمان آورده و از من بهتر است و اگر فردی سنش برابر با شما بود بگویید شاید گناه ایشان کمتر از من باشد، و در آخر اگر فردی سنش کمتر از شما بود بگویید که حتماً گناه کمتری دارد پس از من بهتر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614853
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.