به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی طباطبایی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 96 با اشاره به موانع پیش روی صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار داشت: استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده و تفاوت قیمت تعرفه گمرکی اقلام وارداتی نسبت به تعرفه موارد اولیه وارداتی مواردی بود که سال گذشته با جدیت پیگیری و تا حدودی رفع شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: از جمله مشکلاتی که به‌جای خود باقی است استفاده از انرژی جدید است که متقاضی سرمایه‌گذاری داریم اما شرکت توزیع خریدار این برق نیست، دلیل آن‌هم افتی است که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه‌های دولتی گفت: هنوز دستگاه‌های اجرایی به قوانین مناطق ویژه اعتنا نمی‌کنند وقتی سرمایه‌گذار به بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنند به دلایل مختلف به‌طور مناسب پاسخگویی نمی‌شود.

به گفته طباطبایی، درزمینهٔ مسائل مالیاتی با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز 3 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده که به دلیل خدمات دهیاری و شهرداری، اخذ می‌شود اما در مناطق ویژه که شهرداری‌ها کاری انجام نمی‌دهند اما این هزینه دریافت می‌شود.

وی عدم ثبت شرکت‌های خارجی را از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برشمرد و خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل نه‌تنها برای قم که برای کشور حل‌نشده عدم باور به اقتصاد مقاومتی است که باید این مشکل فرهنگی حل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 614791
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.