به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه مسجد اعظم قم بابیان اینکه حضرت علی(ع) در رأس همه مصادیق نیکی و فضیلت ذکرشده در قرآن کریم قرار دارد، اظهارداشت: بااین‌وجود برخی افراد طور دیگری فکر می‌کنند، بنابراین امیدواریم همه ما در مسیر آن بزرگوار گام برداشته و وظیفه شیعه‌گری به‌درستی انجام دهیم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید براینکه تبعیت از حضرت علی(ع) وظیفه همه شیعیان است،تصریح کرد: زندگی ما باید در همه زمینه‌ها از جمله مسائل اقتصادی و سیاسی، کسب‌وکار اخلاق، اعمال و غیره رنگ بوی حضرت علی(ع) را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف در اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: اعتکاف یکی از موهبت‌های الهی است که انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند، چراکه دنیا لهو و لعب و غافل کننده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نمازهای پنج‌گانه، روزه، زیارت‌خانه خدا و اعتکاف از عوامل بیدار کردن انسان از خواب غفلت است، بنابراین اگر کسی در غفلت بماند، ضرر کرده است.

وی گسترش فساد در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: عوامل فساد در این دوره زمانی بسیار زیاد است که از همه بدتر فضای مجازی است که باید برای اصلاح آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه بسیاری از ارزش‌های اسلامی توسط جمهوری اسلامی زنده شده است، اظهار داشت: نماز جمعه، تلاوت قرآن، زیارت خانه خدا و اعتکاف ازجمله ارزش‌هایی است که رواج یافته و سبب ایستادگی و مقاومت افراد در برابر فساد می‌شوند.

وی کمبود فضای کافی برای اعتکاف را نشان‌دهنده استقبال پرشور مردم و جوانان برشمرد و بیان کرد: با وجود اینکه همه مساجد به این منظور در نظر گرفته‌شده‌اند اما متأسفانه همچنان ظرفیت بسیار کم است و جوانان بسیاری خواستار حضور در مراسم اعتکاف هستند، به‌گونه‌ای که این مسئله خشم دشمنان را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611687
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.