غلامرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اجرای طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاها اظهار داشت: هم‌اکنون طرح بهسازی و نوسازی بافت روستایی در همه روستاهای قم در حال اجراست که بنیاد 20 میلیون وام 5 درصد به خانه‌هایی که تخریب و نوسازی می‌شود پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر افرادی نتوانند با این مبلغ خانه‌های خود را نوسازی کرده یا مشکلاتی در پرداخت اقساط تسهیلات یا مشکلات دیگری داشته باشند ، بنیاد مسکن مبلغ 5 میلیون تومان بلاعوض در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با انتقاد از عدم جدی گیری نوسازی بافت روستایی در کشور ابراز کرد: متأسفانه عادت کرده‌ایم در حوادث غیرمترقبه و بعد از وقوع خرابی‌ها تازه به فکر ساخت و اهدای وام مسکن کنیم که می‌توان باکمی برنامه‌ریزی این مبلغ را قبل از تحمیل خرابی‌ها و بسیج امکانات به مردم داد تا سرپناه آن‌ها مستحکم‌تر شود.

وی با اشاره به عدم استقبال روستائیان از وام نوسازی واحدهای مسکونی عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تمامی بخش‌های استان دفتر فنی و حتی ناظر روستایی دارد، اما متأسفانه مردم زیاد ازاین‌گونه وام‌ها استقبال نمی‌کنند و توجه زیادی به بهسازی واحدهای مسکونی روستایی ندارند.

صالحی با تأکید بر اینکه در 204 روستای استان قم تعدادی از واحدهای مسکونی بعد از بهسازی اقدام به دریافت پایان کار کرده‌اند، مطرح کرد: در روستاهای استان قم کمتر از 50 درصد بافت فرسوده وجود دارد که اگر اعتبارات لازم در این زمینه فراهم شود تا 5 سال می‌توان همه آن‌ها را نوسازی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611153
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.