به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله ابراهیم امینی اظهار داشت: در ابتدای کار که وارد شهرداری شدم حدود هزار و 600 میلیارد تومان بدهی وجود داشت که عمده این بدهی مربوط به بلوار پیامبر اعظم(ص) بود.

شهردار قم بابیان اینکه با حمایت‌ها از سوی نمایندگان مردم، رئیس مجلس شورای اسلامی و علما و مراجع تقلید مذاکراتی با بانک‌ها برای رفع این مشکل انجام شد، افزود: نزدیک به 800 میلیارد تومان برای این پروژه وام گرفته‌شده بود که در پنج سال این مبلغ به هزار و 600 میلیارد تومان رسیده بود.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان از بدهی‌ها با املاک شهرداری تهاتر شد، تصریح کرد: حدود 700میلیارد تومان از دولت طلبکار بودیم که با پیگیری‌های صورت گرفته این مطالبات به‌عنوان اسناد خزانه و دوساله برای شهرداری تائید و تثبیت شد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه عمده بدهی‌های شهرداری با این اقدامات رفع می‌شود، گفت: 90 درصد از پروژه‌های عمرانی در سال گذشته به اتمام رسیده است که این موضوع یکی از دغدغه‌های شهرداری بود.

به گفته وی، سال گذشته 330 هکتار فضای سبز در قم افزایش پیداکرده است و برای امسال  نزدیک به هزار و 600 میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف‌شده است.

شهردار قم درباره فعالیت‌های فرهنگی شهرداری گفت: در سال 96 در حوزه‌های فرهنگی برنامه‌های متعددی خواهیم داشت که از اهم آن‌ها ساخت 10 مجموعه فرهنگی و ورزشی در مناطق هشتگانه استان است.

سقائیان نژاد با اشاره به توزیع نزدیک به 250 هزار تن آسفالت در سال گذشته در معابر شهر و تأکید بر ادامه آن، بیان کرد: سه هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) انعقاد قرارداد شده که امسال عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی از ایجاد مدینه الزائرین در بلوار پیامبر اعظم(ص) در مساحت 75 هزار مترمربع خبر داد و عنوان کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز زمینی به مساحت 75 هزار مترمربع داشته که قرار است زائرسرا در آن ساخته شود.

شهردار قم با اشاره به آخرین وضعیت پروژه شهید کاظمی، افزود: به دلیل این که سرمایه‌گذار اولیه این طرح دچار مشکلات قانونی شده بانک پارسیان وارد عمل شده که این امر کمی زمان برده است

سقائیان نژاد درباره طرح شهید کاظمی توضیح داد: بارگذاری این طرح به‌گونه‌ای بود که پارکینگ‌ها تنها پاسخگوی حجم فضای تجاری بوده و مشکلی را از سر راه پارکینگ قم برنمی‌داشت که این طرح در کمیسیون ماده 5 بازنگری شد.

شهردار قم با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای پارکینگ سازی در مسجد مقدس جمکران داده‌شده است، بیان کرد: در بودجه سال 96 نزدیک به 30 میلیارد تومان برای ساخت پارکینگ به‌ویژه در محدوده هسته مرکزی شهر گذاشته‌شده است.

وی در مورد پروژه ناتمام فرودگاه قم، اظهار داشت: این طرح در حال حاضر شرایط بسیار ویژه‌ای دارد و تا مشخص نشدن وضعیت آن نمی‌توان مشکلی را حل کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610889
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.