به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با اشاره به تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری اظهار داشت: به‌عنوان یک شهروند تلاش‌های جدی و مدبرانه شهرداری قم را احساس می‌کنم و با توجه به رفت‌وآمدی که در شهر داریم این اقدامات را به خوبی می‌بینیم.

وی بابیان اینکه اقدامات عمرانی و اساسی در شهر با تدبیر و جدیت در حال پیگیری است، افزود: امیدواریم در ایام مسئولیت‌ها شاهد آثار بسیار بزرگ در شهر قم باشیم، چراکه امام صادق(ع) فرموده قم و ساکنانش از ما هستند که این حدیث بر مسئولیت شما می‌افزاید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به جایگاه و ظرفیت قم تصریح کرد: قم پایگاه جهان تشیع بوده و حوزه‌ها نقش مهمی در شهر دارند و شما می‌توانید از این ظرفیت برای افزایش گردشگری در قم استفاده کنید.

وی با تأکید بر کمبود امکانات در گذشته در قم عنوان کرد: شهر قم در گذشته پارک و محلی برای تفریح نداشته و برای افراد جذابیتی نداشت که امروز شرایط خوبی در شهر ایجادشده است و اگر شهرداری بتواند مجموعه‌ای از اقدامات خود را گردآوری کند می‌تواند نمایشگاه جذابی داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز به خاطر بحث‌هایی که در قم می‌شود، قم تبدیل به بزرگ‌ترین دانشگاه دنیا شده است و این جهات علمی می‌تواند در جذب گردشگر نقش خوبی داشته باشد.

وی کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی را آبرویی برای قم دانست و گفت: گردشگران زیادی برای بازدید از این کتابخانه به قم می‌آیند که می‌توان سرمایه‌گذاری بیشتری برای آن انجام داد، همچنین با برنامه‌ریزی و تلاشی که در مدیریت شهری برای پروژه‌هایی که سال‌ها در قم معطل‌مانده وجود دارد اکثر آن‌ها به اتمام رسیده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: باید تحولی در منطقه مرکزی قم صورت گرفته و شکل جدیدی به خود بگیرد و لازم است مطالعه وسیعی بین پردیسان و کهک انجام‌گرفته تا در این محدوده اجازه ساخت‌وساز بی‌برنامه داده نشود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610827
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.