به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن محمودی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره هنرهای اشراق در سالن همایش های غدیر قم تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره نسبت به نخستین دوره آن با رشد قابل توجهی همراه بوده است.
وی افزود: این جشنواره در آبان ماه سال 95 تا بهمن ماه در سراسر کشور فراخوان شد و طلبه ها آثاری که از سال93 تولید کرده بودند را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند.
وی با اشاره به جزییات برگزاری این جشنواره گفت: دومین جشنواره هنرهای اشراق در هشت محور از جمله طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور، هنرهای دستی«معرق و منبت» و بخش ویژه فرهنگ قرآنی فراخوان شد.
دبیرعلمی دومین جشنواره هنرهای اشراق ادامه داد: 300 اثر به بخش ویژه فرهنگ قرآنی اسال شد که نشانگر اهتمام حوزه های علمیه به ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآنی در حوزه های مختلف است.
وی گفت: در هر رشته از سه اثر برگزیده با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
محمودی بیان داشت: نمایشگاهی از آثار برتر این دوره از جشنواره از 22 فروردین ماه امسال به مدت 15 روز در نمایشگاه اشراق در قم در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای برتر هنری، حمایت از طلبه های هنرمند، معرفی ظرفیت های طلبه های هنرمند به دستگاه های اجرایی و اداری و زنده نگهداشتن یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در روز هنر انقلاب اسلامی برشمرد.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.