به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشمی حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، به جایگاه و شرایط شورا‌های شهر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شورای شهر از بدو پیدایش خود با تهدیدهایی همراه بوده که این تهدیدها نقش کمک‌کنندگی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شوراها از نظر فعالیت بی‌نقص نیستند، گفت: با مروری بر کارنامه شوراها عملکرد خوب آن‌ها را شاهد هستیم و کارهای انجام‌شده در مدت چهار سال اخیر در شورای شهر قم در مقایسه با قبل قابل قیاس نیست.

نایب‌ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شورای شهر مجموعه‌ای فکری و نظری در کنار شهرداری است، خاطرنشان کرد: شورای شهر با نگاهی باز می‌توانند با آسیب‌شناسی و ارزیابی،  ابعاد مختلف برنامه‌های شهرداری را اجرایی کنند.

حسینی بوشهری بیان کرد: کاهش معضلات ترافیکی و توسعه معابر از جمله کارهای شایسته‌ای است که در دوره چهارم شورا انجام شده است، البته خلأهایی نیز وجود داشته که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری که از شورای قم داشتیم این بود که از نظر وحدت و انسجام می‌توانست بهتر از این عمل کند و این اعضا می‌توانستند تصمیمات بهتری بگیرند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نباید در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دچار تنگ‌نظری باشیم و آینده‌نگری یکی از مواردی است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، همچنین دیدن افق‌های دوردست باید سرلوحه فعالیت‌های اعضای شورا قرار گیرد.

حسینی بوشهری به‌ضرورت ارتباط مستمر مسئولان با مردم اشاره کرد و گفت: شورای شهر موفق شورایی است که با مردم ارتباط درستی داشته باشد، اما گاهی آن‌قدر مسئولان امر خود را درگیر جلسات و برنامه‌ها می‌کنند که از ارتباط مستمر با مردم فاصله می‌گیرند.

وی ادامه داد: حضور مستمر و منظم اعضای شورا در بین مردم سبب جلوگیری از تنش‌ها شده و این ارتباط می‌تواند از گرفتن موضع علیه اعضای شورا جلوگیری کند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: بودجه شهرداری افزایش چشم‌گیری داشته اما این رقم پاسخگوی نیاز شهر نیست و باید به دنبال جذب حمایت بخش خصوصی بود، همچنین باید درروند سرمایه‌گذاری در شهر قم تسهیلاتی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران به‌راحتی بتوانند در قم سرمایه‌گذاری داشته باشند.

حسینی بوشهری بابیان اینکه آینده‌نگری یکی از اصول مدیریت شهری قم است، گفت: شهر قم مرکز نشر معارف اهل‌بیت(ع) است و با سرلوحه قرار دادن افق‌های دوردست می‌توان  توسعه متوازن و متناسب با جایگاه و ظرفیت شهر قم ایجاد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ و بهسازی بافت‌های سنتی و بااهمیت در قم افزود: باید شرایطی در کشور ایجاد کرد که مردم احساس کنند استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر مشکلات ترافیکی را حل می‌کند، این مسئله باید در شهر قم نیز لحاظ شده و به آن توجه شود.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه ورودی‌های قم در شأن این شهر نیست، اظهار داشت: باید برای بهسازی ورودی‌های قم اقدام کرد و باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود تا کسی که وارد شهر قم می‌شود جایگاه این شهر را درک کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 608868
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.